دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

ارتقاء خدمات هلال احمر در طرح شهید سلیمانی
 
تهران - ایرنا - مسئولان جمعیت هلال احمر در نشستی، بر ارتقاء خدمات این جمعیت در اجرای طرح شهید سلیمانی تاكید كردند.
ارتقاء خدمات هلال احمر در طرح شهید سلیمانی تهران - ایرنا - مسئولان جمعیت هلال احمر در نشستی، بر ارتقاء خدمات این جمعیت در اجرای طرح شهید سلیمانی تاكید كردند.

به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر، نشست مسولان جمعیت هلال احمر در پی تاكید رئیس این جمعیت بر تلاش مضاعف برای بررسی راهكارهای توسعه و گسترش خدمات و فعالیت های هلال احمر در طرح شهید سلیمانی و با هدف پیشگیری و كنترل اپیدمی كووید 19 برگزار شد.

در این نشست كه روز گذشته(سه شنبه) برگزار شد، رئیس سازمان جوانان، معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه، معاون بهداشت، درمان و توانبخشی، مدیركل سلامت هلال احمر و دیگر مسئولان جمعیت حضور داشتند.

در این جلسه مقرر شد با توجه به وظایف محوله به جمعیت هلال احمر در فازهای مختلف طرح شهید سلیمانی، امكانات و تمهیدات مورد نیاز در حوزه های نیروی انسانی و منابع مالی احصا شود.

همچنین فعالیت هلال احمر در سه زمینه مراقبتی؛ با محوریت معاونت بهداشت درمان و توانبخشی، حمایتی؛ با محوریت سازمان داوطلبان و نظارتی؛ با محوریت سازمان جوانان فعالیت های هلال احمر توسعه بیشتری یابد.

كمك به تسریع واكسیناسیون اتباع خارجی مقیم ایران كه از فعالیت های مشترك و مورد درخواست كمیته بین المللی صلیب سرخ بوده و منابع مالی آن نیز توسط این كمیته پیش بینی شده است، موضوع دیگری بود كه در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با حمایت رئیس جمعیت هلال احمر، نسبت به كارسازی موضوع در قالب طرح شهید سلیمانی و رفع موانع اجرایی این پروژه اقدام شود.

به گزارش ایرنا، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همكاری مشترك وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و سازمان بسیج مستضعفین دوم آذر سال گذشته و همزمان با آغازین روز از هفته بسیج در سراسر كشور به اجرا درآمده است.

در این طرح بسیجیان و كارشناسان حوزه بهداشت با مراجعه به افراد نیازمند و تأمین نیازهای اولیه آنها، به اجرای بهینه پروژه قرنطینه معكوس یاری می دهند.

اطلاع رسانی به موقع و تشخیص مخاطرات در فوریت ها می تواند جان انسانهای در معرض خطر را در شرایط اضطراری به شرط اعمال مداخلات موثر، سریع و هماهنگ نجات بخشد.

در این زمینه بهترین و موثرترین راه جلب مشاركت اجتماعی از طریق بهره گیری از كمك نیروهای بسیج و داوطلب مردمی و سازماندهی محله محور مردم است.

این مشاركت محله محور باید بگونه ای طراحی شود كه ضمن جلب اعتماد مردم، اهداف و فعالیتها توسط گروههای مردمی نیز به تحقق برسد. در این راه اطلاعات مرتبط با پیشگیری و مقابله با مخاطرات باید به روشی مورد قبول و منطبق بر فرهنگ و توانایی مردم محله به آنان ارائه شود.

موضوعی كه مقام معظم رهبری هم بر آن تاكید و یادآور می شوند: بهره گیری از كمك نیروهای بسیج و داوطلب مردمی، كمك بزرگی به رهایی كشور از این عارضه (ویروس كرونا) همه گیر خواهد كرد.

بر همین اساس، طرح «هر خانه یك پایگاه سلامت» از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با محتوای مدیریت و كنترل اپیدمی كووید 19 و برای جلب مشاركت مردم از طریق انتخاب یك سفیر سلامت برای هر خانوار و یك رابط سلامت محله برای هر 40 سفیر خانوار با محوریت بسیج امكانات محله و در جهت بهبود وضعیت اجتماعی (از جمله سلامت)، اقتصادی و فرهنگی جامعه مطرح شد تا با مشاركت مردم و نهادهای مردم محور، محلات از محرومیت خارج شود.

برچسب ها
- ویروس كرونا
- سازمان امداد و نجات هلال احمر
- هلال احمر
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۴۱ - ۱۰/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۷