دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

كدام فناوری ها زودتر از موعد وارد زندگی انسان ها شده اند؟
 
زندگی در عصر كنونی با فناوری های نوین پیوند خورده است؛ ابزار و دستگاه های هوشمندی كه كار را برای بشر امروزی راحت كرده اند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از britannica، فناوری های آینده به ما خیلی نزدیك هستند. برخی اشیا مثل خودرو های خودران قبلاً اختراع شده اند. آن ها فقط در انتظار كسب محبوبیت در بین كاربران هستند. غول اینترنتی Google یك خودروی خودران را توسعه داده است. طبق اعلام گوگل در سال 2012 بیش از 300 هزار مایل رانندگی ایمن با ناوگان خودكار این شركت انجام شده است. ایالت نوادا در سال 2012 پلاك های مخصوص خودرو های بدون راننده را صادر كرد. پرورش حیوانات مزرعه پرهزینه است. رشد بافت حیوانی از سلول های بنیادی در آزمایشگاه یكی از چالش های دانشمندان است.

خودروهای آینده

گجت های هوشمند

منسوجات الكترونیكی یك فناوری در حال توسعه هستند. در آن ها الیاف پوشیدنی و وسایل الكترونیكی با هم تركیب می شوند. با این كار یك دستگاه پوشیدنی انعطاف پذیر ایجاد می شود. محققان پوشیدنی های مجهز به چراغ های LED را توسعه داده اند. آن ها همچنین لباس های پاسخ دهمده به محرك های بیرونی مانند نور را معرفی كرده اند. آزمایشگاهی پیش بند صفحه كلید ساخته كه می تواند با هر وسیله الكترونیكی قابل حملی استفاده شود. به عنوان مثال ویدیو های Miku در یوتیوب زیاد شدند. در سال 2010 او اولین كنسرت زنده خود را به صورت هولوگرافیك برگزار كرد.

گجت های هوشمند

پرواز فضایی خصوصی

شركت خصوصی SpaceX توسط ایلان ماسك تاسیس شد. به عنوان اولین شركت خصوصی سال 2012 یك فضاپیما را به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال كرد. این شركت در زمینه فضا با ناسا همكاری می كند. شركت های دیگری مانند Virgin Galactic هم بر روی گردشگری فضایی سرمایه گذاری كرده اند.

سفر فضایی

پروتز های كنترل شونده با ذهن

رفتار مغز هنگام قطع شدن اندام ها جالب است. دانشمندان با مهار سیگنال های مغز از طریق الكترود ها و پایانه های عصبی اندام های مصنوعی ساخته اند. این بازو ها قادر به برداشتن اشیاء شكننده بدون له كردن آن ها هستند. نیازی به حركت دادن انگشتان به صورت جداگانه نیست. در سال 2012 مردی با استفاده از یك پای مصنوعی كنترل شده از پله های برج ویلیس شیكاگو بالا رفت.

پروتز های كنترل شونده با ذهن

بیشتر بخوانید

- ده روند شكل دهنده تحول دیجیتال در آینده
   تاریخ: ۰۹:۳۴ - ۱۰/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۲