دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

پرداخت 2 میلیارد و پانصد میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی به افراد دارای معلولیت شهرستان كبودراهنگ
 
جعفری نیكو، از ایجاد 49 اشتغال پایدار با ارایه 2 میلیارد و 500میلیون تومان تسهیلات بانكی به معلولین تحت پوشش بهزیستی شهرستان كبودراهنگ خبر داد.


جعفری نیكو، از ایجاد 49 اشتغال پایدار با ارایه 2 میلیارد و 500میلیون تومان تسهیلات بانكی به معلولین تحت پوشش بهزیستی شهرستان كبودراهنگ خبر داد.

«رضا جعفری نیكو» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان به مناسبت هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت كه از 8 الی 14 آذرماه با شعار پیش به سوی دنیایی فراگیر، دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری كرونا با راهبری و مشاركت افراد دارای معلولیت آغاز شده است، گفت: خدمات حوزه توانبخشی به معلولین تحت پوشش بهزیستی در چارچوب دستورالعمل در بخش مراقبتی، مراكز شبانه روزی ،توانمندسازی معلولان ، ساماندهی سالمندان و مناسب سازی ارائه می نماید.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان كبودرآهنگ افزود: یك هزار و 732 نفر معلول در سطح شهرستان شناسایی شده است كه همگی دارای پرونده مستمر و غیر مستمردر واحد توانبخشی می باشندكه از این تعداد یك هزار و 150 نفر مرد، 582 نفر زن،182نفر كودك،880نفر سرپرست خانواده هستند.

جعفری نیكو بیان كرد: حوزه توانبخشی در زمینه ارایه خدمات و مراقبت در منزل، پرداخت هزینه پرستاری، دانشجویی ، تحصیلی ، پرستاری خانواده محور به معلولین شدید وخیلی شدید و پرداخت مستمری به مددجویان شدید ،تحویل وسایل كمك توانبخشی، كمك هزینه ساخت مسكن واشتغال فعالیت می كند.

وی افزود: در سال جاری از اعتبارات اشتغالزایی وتوسعه روستایی دومیلیارد و 500 میلیون تومان به 49نفر ازمعلولین پرداخت شده است.

رئیس بهزیستی شهرستان كبودراهنگ افزود: در این شهرستان یك مركز شبانه روزی نگهداری ازمعلولین بالای 14 سال آقایان فعال می باشد كه به 63نفر از معلولین خدمات نگهداری و توانبخشی ارائه می نماید.

جعفری نیكو در بحث پرداخت كمك هزینه ساخت مسكن به خانواده های دارای یك و دومعلولیت ،مسكن محرومین، مسكن آسیب دیدگان ناشی از بارندگی گفت: با همكاری بنیاد مستضعفان ،بنیاد مسكن و بهزیستی ، در حال حاضرمسكن 100 نفر از نیازمندان ومعلولین در دست پیگیری وتحویل می باشد.
منبع خبر:
شبستان
   تاریخ: ۰۹:۲۸ - ۱۰/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۴