دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

خبرهای خوش برای بازنشستگان
 
در گزارش عملكرد سه ماهه صندوق بازنشستگی كشوری در دولت سیزدهم كه در وزارت كار و رفاه منتشر شده، آمده است: تسهیلات وام ضروری بازنشستگان كشوری از 100 میلیون ریال به 120 میلیون ریال برای 300 هزار نفر با كارمزد 4 درصد و بازپرداخت 36 ماهه اجرایی شد.
صندوق بازنشستگی كشوری به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، آبان امسال نزدیك به 400هزار نفر برای دریافت این تسهیلات به صورت اینترنتی ثبت نام كردند كه قرار است پس از بررسی و اولویت بندی 300هزار نفر از واجدین شرایط در دو مرحله و هر مرحله شش نوبت، وام خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری و طی شدن فرآیندهای بانكی و مالی دریافت كنند.

كمك هزینه «طرح آزمایش آنلاین» كه به منظور كاهش تردد و مراجعه بازنشستگان به مراكز درمانی به خصوص در شرایط كرونایی با همكاری یك شركت دانش بنیان و فناور اجرا شده بود در این مدت، از 500هزار تومان به 750هزار تومان برای هر بیمه شده تحت پوشش خدمات بیمه تكمیلی درمان این صندوق افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، آزمایش و معاینه پزشكی در محل یا منزل بازنشسته، انجام تست كرونا و سرم تراپی و فیزیوتراپی در منزل بیشترین خدمات ارائه شده از سوی این طرح به بازنشستگان و افراد تحت تكفل آن ها بوده است. افزایش نزدیك به 2برابری تعهدات بیمه عمر و حوادث نیز با موافقت دولت سیزدهم عملیاتی شده است و با پیشنهاد صندوق بازنشستگی كشوری، تعهدات بیمه عمر و حوادث بازنشستگان تحت پوشش صندوق از 79 میلیون ریال به 150 میلیون ریال افزایش یافت.

از سوی دیگر، در این دوره، تامین نیازهای ضروی بازنشستگان كشوری به ویژه در حوزه مسكن با تعامل و همكاری وزارت راه و شهرسازی، در راستای اجرا و تسهیل طرح مسكن ملی و شناسایی بازنشستگان كشوری مشمول طرح، در حال انجام است.

همچنین، با ایجاد كمیته ویژه پیگیری مطالبات بازنشستگان و برگزاری نشست های متعدد با كانون های مختلف بازنشستگان سراسر كشور به صورت حضوری و مجازی، پیگیری عملی مطالبات بازنشستگان وظیفه بگیران این صندوق، صورت گرفت.

براین اساس، كمیته پیگیری مطالبات بازنشستگان كشوری، موظف شده تا با دسته بندی مطالبات مطرح شده در نشست های مشترك و همچنین فضای مجازی، نسبت به ارزیابی و عملیاتی شدن مطالبات در چارچوب قوانین اقدام كرده و گزارش آن را به اطلاع ذینفعان برساند.

با وجود كمبود منابع مالی دولت، «تداوم و تسریع ایفای تعهدات صندوق نظیر پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان و موظفین» در موعد مقرر قانونی با هماهنگی كامل سازمان برنامه و بودجه كشور و خزانه داری كل كشور و اجرای همه تكالیف به ذیحسابی ها و سایر ذینفعان در موعد مقرر از دیگر اقداماتی است كه در این سه ماه رقم خورده است.
منبع خبر:
همشهری
   تاریخ: ۱۲:۴۲ - ۱۰/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۲