دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

16 هزار توانخواه مازندران دارای معلولیت شدید هستند
 
ساری- مدیركل بهزیستی مازندران شمار معلولان تحت پوشش را بیش از 62 هزار نفر ذكر كرد و گفت: 16 هزار نفر دارای معلولیت شدید هستند.
 16 هزار توانخواه مازندران دارای معلولیت شدید هستند ساری- مدیركل بهزیستی مازندران شمار معلولان تحت پوشش را بیش از 62 هزار نفر ذكر كرد و گفت: 16 هزار نفر دارای معلولیت شدید هستند.

به گزراش خبرنگار مهر، فرزاد گوهردهی صبح چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینكه در مازندران بیش از 62 هزار نفر توانخواه تحت پوشش هستند، افزود: بیش از 26 هزار نفر از معلولان تحت پوشش جسمی و حركتی هستند.

وی با عنوان اینكه معلولیت به دسته های مختلفی تقسیم می شود، گفت: بیشترین معلولان استان به تعداد 16 هزار نفر دارای معلولیت شدید هستند.

وی ادامه داد: در حوزه توانبخشی آن چیزی كه اولویت و رویكرد سازمانی است این هست كه جامعه هدف در بستر خانواده، خدمات را دریافت كند.

گوهردهی یادآور شد: به بیش از 34 هزار نفر از جمعیت هدف در حوزه توانبخشی مستمری پرداخت می شود و مبلغ مستمری از 350 هزار تومان تا یك میلیون و 100 هزار تومان است.

مدیركل بهزیستی مازندران با اظهار اینكه حدود 190 میلیارد ریال مستمری در ماه پرداخت می شود، گفت: در مجموع بیش از 216 میلیارد تومان مستمری در قالب توانبخشی و حق پرستاری به جامعه هدف داده می شود.

وی با بیان اینكه جامعه هدف از برخی مراكز نگهداری خدمات دریافت می كنند، ادامه داد: در خانه های حمایتی شرایط شبیه منزل فراهم شده است و حداكثر 10 نفر در یك خانه نگهداری می شود.

گوهردهی با اظهار اینكه در استان پنج مركز حمایتی مجوز دریافت كردند، گفت: پنج خانه حمایتی از حوزه مختلف توانخواهی در حال فعالیت هستند كه 50 توانخواه در آن نگهداری می شود.

مدیركل بهزیستی مازندران تصریح كرد: 21 مركز شبانه روزی در استان با هزار و 600 تخت حمایتی در استان وجود دارد.

وی با اظهار اینكه پنج هزار و 700 نفر از توانخواهان در 112 مراكز حمایتی خدمات دهی می شوند، گفت: ماهانه بیش از 74 میلیارد ریال به مراكز نگهداری یارانه پرداخت می شود.

وی با اظهار اینكه 20 هزار نفر از جامعه هدف نیازمند وسایل كمك توانبخشی هستند، گفت: یكی از كارها این است كه زمینه های حضور مستمر جامعه هدف را در جامعه فراهم كنیم.

گوهردهی از خیران خواست تا در تهیه و تأمین ویلچر برقی به جامعه هدف نیز كمك كنند و گفت: خوشبختانه امروز هیچ فرد پشت نوبت برای كاشت حلزون در استان نداریم و سالانه 130 نفر در حوزه مرتبط از ما خدمات دریافت می كنند.

مدیركل بهزیستی مازندران به تلاش و اقدامات در حوزه تأمین مسكن اشاره كرد و گفت: در ساری پیگیر دو قطعه زمین برای ساخت مسكن جامعه هدف هستیم.

وی مناسب سازی خودروها را از دیگر نیازها ذكر كرد و گفت: تسهیلاتی برای اجرای این طرح درنظر گرفته شد و طی سال جاری بیش از 300 مورد مناسب سازی خودرو و مسكن در استان صورت گرفته است.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۱:۰۳ - ۱۰/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۱