دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

115 معلول در بافق مشغول به كار هستند
 
سرپرست اداره بهزیستی شهرستان بافق گفت: از 832 معلول در شهرستان بافق، 115 نفر به صورت دائم و پاره وقت در ادارات و كارخانجات مشغول به كار هستند و مابقی معلولین بیكار هستند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مركز یزد، بتول كریمیان گفت: در شهرستان بافق بیش از 832 معلول شناسایی شده اند كه زیر پوشش اداره بهزیستی این شهرستان فعالیت می كنند.نبود كارگا های اختصاصی برای فعالیت اشتغال زایی معلولان در بافق/ حدود 115 معلول در بافق مشغول به كار هستند

وی افزود: از 832 معلول، 115 نفر به صورت دائم و پاره وقت در ادارات و كارخانجات مشغول به كار هستند و مابقی معلولین بیكار هستند.

سرپرست اداره بهزیستی بافق خاطرنشان كرد: در حال حاضر كارگاه های مرتبط كه توان خواه، بتواند بعد از ترخیص برای اشتغال وارد آن ها شود، ساخته نشده است و ما به دلیل این مشكل معلولین را در این مركز نگهداری می كنیم.

كریمیان بیان داشت: یكی از مراكز فعال در این حوزه، مركز توانبخشی نرگس است كه حدود 26 معلول ذهنی، در آن مهارت های آموزشی و اجتماعی را فراگرفته تا بتوانند برای خود اشتغال فراهم كنند.

وی ادامه داد: شناخت كم مردم و مسئولین نسبت به مركز، نبود حمایت از محصولات معلولین، كمبود امكانات و فضای مناسب برای ورزش و تفریح آن ها از مهم ترین مشكلات این مركز است.

گفتنی است به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولین، خادمین بیت الرضا (ع) بافق با حضور در مركز توانبخشی نرگس از فعالیت های معولان این مركز تجلیل كردند.
   تاریخ: ۰۸:۵۴ - ۱۳/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۷