دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

تامین 27 هزار ویلچر برای معلولان در كشور
 
معاون اجتماعی بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) كشور از تامین و اهدای 27 هزار ویلچر برای معلولان در سراسر كشور خبر داد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مجتبی ابراهیمی، معاون اجتماعی بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) كشور در آیین طرح «مثبت حركت» بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و تامین 27 هزار ویلچر برای معلولان مناطق كم برخوردار كشور كه در محل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل برگزار شد، گفت: طبق فرمایشات امام راحل، وظیفه بنیاد 15 خرداد رسیدگی به امور محرومان و مستضعفان جامعه با اولویت خانواده های شهدا و معلولان بوده و در دور جدید خدمت رسانی نیز، این رسالت اصلی را در محور كار خود قرار داده ایم و برنامه های به روز را با آن تطبیق داده شده است.

او افزود: از همین رو فعالیت های اصلی خود را در 2 حوزه عمده متمركز كرده ایم و اولین بخش، حوزه جمعیت و خانواده بوده است. با توجه به تهدید نسلی و ضرورت جوان سازی و پیشرانی جمعیت، تشویق و ترغیب به فرزندآوری، برنامه های یك تا 5 ساله و هم چنین افق پیشروی بنیاد 15 خرداد را تنظیم كرده ایم.

معاون اجتماعی بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) كشور بیان كرد: در كنار آن حوزه سلامت، محور دیگر برنامه های ما است. از آنجایی كه به بخش سلامت هزینه های هنگفتی را به كشور تحمیل كرده، لذا توجه به این بخش را در دستور كار خود قرار داده ایم.

ابراهیمی با اشاره به اقدامات عملیاتی بنیاد پانزده خرداد در حوزه سلامت عنوان كرد: در گام نخست رسیدگی به سلامت محرومان را مد نظر قرار داده و در گام دوم سلامت كودكان محروم را در دستور داریم و بر این اساس فعالیت های حوزه سلامت را به چند دسته تقسیم كردیم تا بتوانیم در تمامی بخش ها، سلامت كودكان محروم اقدامات مثبتی را انجام دهیم.

او با اشاره به تامین 27 هزار ویلچر برای معلولان سراسر كشور ادامه داد: از آنجایی كه سالانه به 27 تا 30 هزار ویلچر در كشور نیاز داریم، در گام نخست حوزه سلامت، تامین ویلچر برای معلولان با كمك بهزیستی را در دستور كار خود قرار دادیم و از امروز اهدای 27 هزار ویلچر برای معلولان محروم در سراسر كشور را آغاز كردیم.

معاون اجتماعی بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) كشور بیان كرد: در سطح استان اردبیل نیز در گام اول 170 دستگاه ویلچر توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) استان اردبیل با همكاری اداره بهزیستی و بنیاد خیریه آبشار اهدا می شود.

ابراهیمی تشریح كرد: در كنار آن یكی دیگر از فعالیت های حوزه سلامت خود را جهت رسیدگی به مشكلات كودكان كم بینا قرار داده ایم و تصمیم داریم تا هیچ كودك معلولی به خاطر فقر مالی و محرومیت دچار كم بینایی و نابینایی نشود و در این راستا اقدامات پیشگیرانه بسیار مهم و ضروری است.

او گفت: از این رو پس از غربالگری همه كودكان كشور، در صورتی كه كودكی با مشكل بینایی مواجه بود و به دلیل فقر مالی و محرومیت، توان درمان نداشت، در گام اول عینك را به صورت 100 درصد رایگان در اختیار این كودكان قرار می دهیم و علاوه بر آن اگر نیاز به عمل جراحی بود، نیز تمامی هزینه های عمل جراحی توسط بنیاد 15 خرداد تامین می شود.

معاون اجتماعی بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) كشور تصریح كرد: كاشت حلزون برای كودكان ناشنوا نیز یكی دیگر از فعالیت های ما در حوزه سلامت معلولان بوده در این بخش هم به كمك دستگاه های اجرایی و اداره بهزیستی آمدیم و قراردادی را در این خصوص خواهیم داشت و با كمك بنیاد خیریه بخشی از هزینه های كاشت حلزون كودكان كم شنوا را تأمین خواهیم كرد.

ابراهیمی با اشاره به سایر برنامه های حوزه سلامت بنیاد پانزده خرداد بیان كرد: در كنار آن با موسسه خیریه امدادگران عاشورا تفاهم نامه ای داشته ایم تا این موسسه از طرف ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در راستای تامین هزینه های درمان كودكانی كه به بیماری صعب العلاج یا سرطانی مبتلا هستند اقدام كند.

او از آغاز طرح غربالگری عضلانی و اسكلتی كودكان خبر داد و گفت: این طرح برای كودكان 7 تا 17 سال انجام می گیرد و اجرای آن را در 110 منطقه كشور برای بیش از یك صد هزار نفر را در دستور كار خود قرار داده ایم و پس از آن برای كودكانی كه نیاز به ارجاع به فیزیوتراپی، درمان و تامین لوازم توانبخشی و ... داشته باشند اقداماتی لازم انجام می گیرد تا در سنین بالاتر دچار معلولیت نشوند.

اهدای 170 دستگاه ویلچر به معلولان اردبیلی مدیركل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان اردبیل از اعطای 170 دستگاه ویلچر به معلولان جسمی خبر داد.

مهدی افتخاری در آیین طرح مثبت حركت بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمام امام (ره) و تامین 27 هزار ویلچر برای معلولان مناطق كم برخوردار كشور كه در محل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل برگزار شد، اظهار كرد: 170 ویلچر از طرف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و با مشاركت بنیاد خیریه آبشار به معلولان جسمی استان اردبیل اهدا شد.

او افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) همواره در كنار بهزیستی است تمام تلاش خود را می كند تا در حد توان خود بخشی از دغدغه ها و مشكلات افراد تحت پوشش این سازمان را برطرف كند.

مدیركل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان اردبیل تصریح كرد: این ستاد در حوزه های مختلف عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و... در سرار كشور فعال است و در استان اردبیل نیز خدمات متنوعی در این حوزه ها به هم وطنان ارائه می شود كه به طور مثال در ابتدای شیوع كرونا تاكنون بیش از 140 هزار بسته معیشتی، بهداشتی و نوشت افزار در بین نیازمندان توزیع شد.

افتخاری با اشاره به فعالیت های عمرانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) عنوان كرد: ساخت اختصاصی مدارس در استان و همچنین مشاركت در ساخت 28 مدرسه در مناطق محروم از جمله همكاری این ستاد با اداره كل نوسازی مدارس استان بوده است؛ و علاوه بر آن در حوزه مسجد سازی نیز فعال هستیم و در ساخت بالای 60 مسجد در استان اردبیل مشاركت داشته ایم.

او ادامه داد: در حوزه اقتصادی كه از سال 98 حمایت از مشاغل خرد و خانگی مطرح شد بیش از یك هزار و 300 مورد وام كم بهره به فعالین این حوزه ها پرداخت شد كه انتظار داریم تا پایان سال تعداد وام های اشتغال خرد خانگی را به 3 هزار مورد افزایش دهیم و علاوه برآن وام های كارگاهی را هم به تازگی شروع كرده ایم.

مدیركل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان اردبیل گفت: اجرای پویش های مختلف از جمله پویش نذر احسان نیز از دیگر فعالیت های حوزه اجتماعی بود كه در راستای حمایت از دانش آموزان بی بضاعت و كم بضاعت برگزار شد.

افتخاری ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان اردبیل ساخت یك هزار واحد مسكن ملی در پنج نقطه استان را نیز در دست اجرا دارد كه برخی از آن ها به پیشرفت فیزیكی 70 درصد رسیده است.

او بیان كرد: كمك های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از سوی خیریه ها، سازمان های مردم نهاد و گروه های جهادی صورت می گیرد و پویش اهدای بخاری های گازی نیز از دیگر اقدام های این ستاد بوده كه در این راستا تا كنون 250 دستگاه بخاری استاندارد برای خانواده های نیازمند تامین شده است.

ابراهیمی با اشاره به اقدامات در حوزه درمان ناباروری زوجین ادامه داد: یكی دیگر از اقدامات تامین هزینه های درمان ناباروری زوجین بوده و در این راستا 10 هزار زوج نابارور را در سال 1400 حمایت خواهیم كرد و در سال های بعدی این رقم را افزایش می دهیم؛ و علاوه بر آن حمایت های مادی، معنوی، مشاوره ای، آموزشی و ... از خانواده های دارای دو فرزند برای فرزندآوری بیشتر انجام می گیرد.

معاون اجتماعی بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) كشور گفت:، اما موضوع پیشگیری یكی از مهم ترین مسائل بوده و در این خصوص بخش عمده ای از اعتبارات خود در سال 1401 را به مدت پنج سال در حوزه پیشگیری برنامه ریزی كرده ایم و در صورتی كه بسیاری از موارد پیشگیری رعایت شود، سلامت جامعه تامین خواهد شد.
   تاریخ: ۱۳:۱۰ - ۱۳/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۳