دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

تاكید استاندار قم بر مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان
 
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، متن كامل  پیام سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم به مناسبت روز جهانی معلولان به شرح زیر است:

12 آذر  به نام روز جهانی معلولین و افراد دارای معلولیت نامگذاری شده است. روزی برای تكریم انسان های بزرگی كه هیچ وقت معلولیت برای آنها محدودیت نبوده و  با توكل بر خداوند منان ، همت عالی و اعتماد به نفس ، جلوه های زیبایی از شكوفایی استعداد ها و غلبه اراده بر ناتوانی ها را به نمایش می گذارند. كسانی كه به رغم داشتن برخی محدودیتهای جسمی و بعضاً ذهنی در عرصه های مختلف اجتماعی، سرافراز و موفق و پیروز عمل می كنند و مصداق و تجلی بارز حكمت و رحمت پروردگارند.

اینجانب در اولین روزهای شروع خدمت در استان و در آستانه هفته گرامیداشت افراد دارای معلولیت ضمن بازدید از مراكز توانبخشی استان و بررسی مشكلات و مطالبات بحق معلولین و  میزان تحقق قانون جامع حمایت از معلولین بر پیگیری این مهم از مبادی ذی صلاح اداری ،اجرایی و نظارتی تاكید نموده و پیگیرم . گر چه بنا به فرموده مقام معظم رهبری خدمت به معلولین را وظیفه همه مردم ، بخش های دولتی و غیردولتی و سازمان های انقلابی می دانم اما بر تغییر و اصلاح نوع نگرش عموم جامعه نسبت به موضوع معلول و معلولیت  و كوشش برای تدارك زمینه های لازم برای شكوفایی استعدادهای معلولین ، مناسب سازی فضاهای مختلف شهری و عمومی و اداری برای رفاه بیشتر این قشر عزیز و گسترش چتر حمایت های قانونی از معلولین و اعتماد به تشكل های برخاسته از همین قشر تاكید دارم.

ضمن تبریك فرارسیدن روز جهانی معلولان و تاكید بر تعهد دولت و مدیریت استان بر پیگیری حقوق معلولین از اقدامات ارزنده اداره كل بهزیستی استان ، مددكاران و كارشناسان خدوم، تشكلهای مربوطه  و عموم خیرین و نیكوكاران استان كه همت خود را صرف خدمت به بهترین اقشار جامعه نموده اند صمیمانه قدردانی می نمایم.

سید محمد تقی شاهچراغی
استاندار قم

انتهای پیام/78023
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۲:۴۸ - ۱۳/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۱