دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

بیكاری فراوان معلولان كرمان با وجود تحصیلات دانشگاهی
 
به گفته معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی استان كرمان، بیكاری فراوان معلولان با وجود تحصیلات دانشگاهی بسیاری از آنان از جمله مشكلات معلولان است.
بیكاری فراوان معلولان كرمان با وجود تحصیلات دانشگاهی علیرضا احمدی پور در گفت و گو با ایسنا، عدم دسترس پذیری و مناسب سازی محیط شهری و اماكن عمومی، عدم كفایت بودجه های مربوط به حمایت از معلولان، عدم كفایت وسایل كمك توانبخشی مورد نیاز، عدم اجرای صحیح و كامل قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت توسط دستگاههای اجرایی و متولیان مربوطه و بیكاری فراوان معلولان با وجود تحصیلات دانشگاهی بسیاری از آنان را ازجمله مشكلات معلولان برشمرد.

معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی استان كرمان اظهار كرد: بیش از 50 هزار معلول در استان كرمان تحت پوشش بهزیستی هستندكه از خدمات این مجموعه بهره می برند. 1550 معلول در 30 مركز شبانه روزی و آسایشگاه ها مراقبت می شوند. همچنین 1800 معلول به صورت روزانه از خدمات 50 مركز آموزشی توانبخشی برخوردارند.

معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی استان به تعداد معلولان ضایعه نخاعی اشاره كرد و افزود: بیش از 1000 معلول ضایعه نخاعی داریم و همچنین بیش از 130 مركز مثبت زندگی، امور مددكاری 35000 معلول را در تمامی محلات استان به عهده دارند.

احمدی پوربه خدمات بهزیستی به این افراد اشاره و تصریح كرد: این خدمات شامل خدمات توانبخشی و پزشكی، پرداخت حق پرستاری، مراقبت در آسایشگاه ها، حرفه آموزی به معلولان، پشتیبانی شغلی، مدد كاری، تهیه وسایل كمك توانبخشی از قبیل ویلچر، سمعك تشك مواج، تخت و معافیت فرزند معلولان است.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: پرداخت وامهای اشتغالزایی، پرداخت حق بیمه به كار فرمایانی كه معلول استخدام می كنند، پیگیری اجرای مناسب سازی محیط زندگی(منزل و خودرو)، معرفی جهت دریافت پلاك ویژه معلولان، پرداخت شهریه به دانشجویان معلول، كمك به ایاب و ذهاب آنها از دیگر خدمات بهزیستی است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۰:۳۰ - ۱۳/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۱