دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

شهرداری اردكان آماده همكاری با بهزیستی در طرح مناسب سازی معابر است
 
یزد -ایرنا - شهردار اردكان گفت: این نهاد خدمات رسانی شهری آماده همكاری و همفكری با مدیران بهزیستی شهرستان  در اجرای طرح های مناسب سازی برای افراد سالمند و معلولان است.
شهرداری اردكان آماده همكاری با بهزیستی در طرح مناسب سازی معابر است یزد -ایرنا - شهردار اردكان گفت: این نهاد خدمات رسانی شهری آماده همكاری و همفكری با مدیران بهزیستی شهرستان  در اجرای طرح های مناسب سازی برای افراد سالمند و معلولان است.

به گزارش ایرنا ، احمدرضا متالهی روزشنبه در سومین نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی شهرستان با اشاره به 12 آذر روزجهانی معلولان افزود : اجرای ضوابط و مقررات مناسب سازی مستلزم همكاری همه دستگاه ها و سازمان های ذیربط است.

وی اضافه كرد : مناسب سازی معابر شهری از جمله اقدام های مهمی است كه باید برای تمامی جامعه انجام گیرد تا شهروندان با هر سن و شرایطی بتوانند از فضاهای ایجاد شده در شهر اعم از پیاده روها، بوستان ها و معابر عمومی استفاده كنند.

شهردار اردكان افزود: دسترس پذیری به معابر عمومی از جمله حقوق لاینفك تمامی شهروندان است ،تلاش بر این است تا با رعایت اصل مناسب سازی در ساخت و سازها در جهت احقاق حق مسلم افراد كم توان برای حضور در اجتماع و دسترسی آنان به امكانات موجود گام برداریم.

متالهی خاطرنشان كرد: امیدواریم مجموعه مدیران اداره ها، بخش خصوصی، معابر شهری، پارك ها و فضاهای شهری برای تردد افراد دچار محدودیت های حركتی همكاری كنند تا این افراد نیز بتوانند به فعالیت های اجتماعی خود بپردازند و از خانه نشینی نجات پیدا كنند.

همچنین در ادامه نشست یادشده دبیركمیته مناسب سازی اردكان با اشاره به پیشینه این شهر در حوزه مناسب سازی محیط و مكان های شهری و اقدام های انجام گرفته در حمایت از حقوق معلولان و تحقق شهر بدون مانع، از تلاش مسئولان اداره های دولتی در رسیدن به این هدف قدردانی كرد.

امیرولی عضدزاده :خواستار جدیت بیشتر و عزم همه دستگاه ها به ویژه شهرداری و شورای شهر در ساختن شهری دسترس پذیر و قابل استفاده برای همه اقشار با هر سطح از توانایی شد.

رییس اداره بهزیستی اردكان در ادامه افزود: از سال 1396 حركت بسیار خوبی در این زمینه شروع شد ولی ایده آل نیست و كارهایی كه تاكنون صورت گرفته است ،در واقع حداقل هایی است كه انجام شد، استمرار، نهادینه سازی، استانداردسازی، نگهداری و به ویژه كیفیت بخشی انجام فعالیت ها خیلی اهمیّت دارد.

همچنین جابر قطب الدینی مشاور شهردار در امور مناسب سازی شهری با تشریح وضعیت مناسب سازی معابر مركز شهرستان اردكان و مقایسه آن با استانداردهای مناسب سازی و جامعه ایمن بر لزوم همكاری بیشتر شهرداری ها و دهیاری ها برای دستیابی به اهداف بلند جامعه ایمن و شهر مناسب سازی شده تاكید كرد.

محمد مختاری رییس جامعه معلولان و سعید كمالی نماینده معلولان شهرستان مهمترین گلایه این گروه را نبود مناسب سازی مكان های عمومی در شهر برشمردند و خواستار بهره مندی عادلانه این قشر از امكانات شهری شدند و بر رفع مشكلات رفت و آمد معلولان در سطح شهر تاكید كردند.

بهزیستی اردكان 212 خانوار نیازمند شهرستان را تحت پوشش و حمایت خود دارد و خدمات را از طریق 14 مركز توانبخشی روزانه و شبانه روزی، معاینه در منزل ، پنج موسسه فعال در حوزه پیشگیری و همین تعداد موسسه خیریه همكار و سه مركز مثبت زندگی به متقاضیان ارایه می كند.

مركز این شهرستان 130 هزار نفری در 60 كیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشكل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردكان است.

برچسب ها
- مناسب سازی معابر
- یزد
- روز جهانی معلولان
- اردكان
- معلولان
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۰۶ - ۱۳/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۶