دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

افزایش مصرف گل و ماری جوانا در بین جوانان و دانشجویان خراسان رضوی
 
جانشین شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی گفت: در 9ماهه امسال 107 نفر و در سال گذشته 348 نفر براثر مصرف مواد مخدر در خراسان رضوی فوت كرده اند.
افزایش مصرف گل و ماری جوانا در بین جوانان و دانشجویان خراسان رضوی
جانشین شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی گفت: در 9ماهه امسال 107 نفر و در سال گذشته 348 نفر براثر مصرف مواد مخدر در خراسان رضوی فوت كرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، وحید اشرفی در این خصوص اظهار كرد:الگوی مصرف مواد مخدر در خراسان رضوی با كشور یكسان است و بیشترین ماده مصرفی و كشف شده به ترتیب تریاك، حشیش، گل و ماری جوانا است كه دو ماده آخر از خانواده حشیش است.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی افزود: در بین افراد معتاد، 53 درصد مصرف كننده تریاك، 11 درصد مصرف كننده حشیش، ماری جوانا و گل و 8 درصد مصرف كننده هروئین و شیشه هستند.

وی با بیان اینكه بیشترین مصرف كنندگان مواد مخدر در سنین 30 تا 40 سال قرار دارند، میزان شیوع اعتیاد در مدارس را كمتر از یك درصد برشمرد.

اشرفی گفت: شیوع اعتیاد بین سنین فعال جامعه 15 تا 64 سال است كه آمار میانگین اعتیاد درسطح كشور 5.4 دهم درصد وازاین میانگین، خراسان رضوی حدود 2.7 دهم درصد را شامل می شود كه این رقم برابر با 130 هزار نفر معتاد در خراسان رضوی است كه 91 درصد این مصرف كنندگان آقایان و 9 درصد را بانوان تشكیل می دهند.

جانشین شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی مرگ و میرهای ناشی از اعتیاد را به دو قسمت تقسیم كرد و گفت: نوع اول مرگ، ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر مانند افراد تزریقی است كه فرد به این دلیل اوردوز می كند.

وی در خصوص نوع دوم مرگ میان معتادان نیز افزود: افرادی كه بعد از ترك اعتیاد دوباره به مواد رجوع می كنند بیشترین مرگ و میر را دارند و این افراد بیشتر هروئین و شیشه مصرف می كنند.

وی در خصوص جذب افراد برای اعتیاد در مصرف مواد ماری جوانا نیز گفت: تبلیغات گسترده و نادرستی در فضای مجازی برای جذب نوجوانان و جوانان برای مصرف این مواد انجام می شود كه این ماده هیچگونه خطری ندارد و از گیاه طبیعی استفاده شده است و برای جذب بیشتر از نام جدیدی به نام (گل) استفاده شده است كه این افراد برای سودجویی و جذب بیشتر از آن استفاده می كنند.

اشرفی افزود: برای شروع اعتیاد با تبلیغات نادرست افراد از حشیش استفاده می كنند و بعد از آن به سراغ مواد سنگین تری مانند هروئین و شیشه برای مصرف می روند.
منبع خبر:
ایلنا
   تاریخ: ۱۳:۱۶ - ۲۷/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۳