دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

بیش از سه هزار دانش آموز استثنایی، نیازمند خدمات توانبخشی
 
رئیس آموزش و پرورش استثنایی یزد: دانش آموزان استثنایی به لحاظ نوع معلولیتی كه دارند، نیازمند خدمات توانبخشی خاصی هستند كه باید در مدرسه به آن ها ارائه شود.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مركز یزد، مصطفی پایدار، در مراسم تجلیل از خیران آموزشی بافق گفت : حدود سه هزار دانش آموز با نیاز های ویژه، در بیش از 33 آموزشگاه مستقل و تلفیقی در استان یزد، مشغول به تحصیل هستند.بیش از سه هزار دانش آموز استثنایی، نیازمند خدمات توان بخشی

وی،افزود: مهم ترین مشكل این دانش آموزان، در حوزه خدمات توانبخشی است و به لحاظ نوع معلولیتی كه در زمینه گفتاری یا جسمی-حركتی دارند، نیازمند خدمات توانبخشی خاصی هستند كه باید در مدرسه به آن ها ارائه شود.

پایدار بیان داشت: قرار است در قالب طرح حمایتی، بخشی از نیاز های درمانی و پزشكی این دسته از دانش آموزان، تأمین شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی یزد خاطرنشان كرد: این دانش آموزان در حوزه های درسی، ورزشی و فرهنگی موفقیت هایی داشتند و توانستند در مسابقات قرآنی و همچنین در كنكور رتبه های شاخص كشوری كسب كنند.

قاسم زاده رئیس آموزش و پرورش بافق نیز گفت: از 12 هزار دانش آموز این شهرستان، 36 دانش آموز، با نیاز های ویژه و در آموزشگاه استثنایی امید در سه مقطع پیش دبستانی، ابتدایی و متوسطه مشغول به تحصیل هستند.

وی، افزود: به دلیل قدمت ساختمان آموزشگاه استثنایی امید، قرار است یكی از پنج آموزشگاه خیری در حال ساخت در بافق، به این آموزشگاه تعلق بگیرد.

قاسم زاده ادامه داد: مشكل دیگر این آموزشگاه، كمبود نیرو است و به گفتار درمان، كاردرمان و مراقب سلامت نیاز دارد.
   تاریخ: ۲۰:۲۰ - ۱۳/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۸