دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

خودتان را با انتخاب این اشكال هندسی بهتر بشناسید
 
در این تست روانشناسی شما با انتخاب یكی از اشكال هندسی می توانید خودتان را بهتر بشناسید.
تست شخصیت به گزارش همشهری آنلاین، اشكال هندسی كاربرد زیادی در زندگی روزمره ما دارند. كافی است به اطراف خود نگاهی بیندازیم تا از حقیقت مطمئن شویم. این كه ما چه تركیبی از این اشكال را دوست داریم، می تواند كمك كند تا خود را بهتر بشناسیم. در تصویر زیر، 8 تركیب هندسی را مشاهده می كنید. یك شكل را انتخاب كنید!



شكل 1: سر

این نوع افراد معمولا تمایل به رهبری و فعالیت های سازمانی دارند. به هنجارهای رفتاری عمومی مهم، گرویده می شوند. ممكن است به خاطر رشد و پیشرفت بالایی كه در سخنرانی دارند، استعداد داستان گویی خوبی داشته باشند. در حوزه اجتماعی، سازگاری خوبی دارند و سلطه بر دیگران برای آنها، در حد و حدود معلومی قرار دارد.

باید به یاد داشت كه تجلی این ویژگی ها به میزان رشد فكری فرد بستگی دارد. با درجه رشد فكری بالا، صفات شخصی توسعه پیدا می كنند، به اجرا در می آیند و درك می شوند. با وجود رشد پایین ذهنی، ممكن است در فعالیت های حرفه ای شناسایی نشوند؛ اما در موقعیت كنونی، اگر برای آن موقیعت كافی نباشند، بدتر است.

شكل 2: مجری مسئولیت پذیر

بسیاری از افراد ویژگی های تیپ شخصیتی "رهبر" را دارند؛ هرچند، در تصمیم گیری های مسئولیت پذیرانه، دچار تردید می شوند. این نوع از آدم ها بیشتر روی "توانایی انجام دادن كار" و حرفه ای بودن تمركز دارند. احساس مسئولیت و دقت بالایی نسبت به خود و اطرافیانشان دارند و بر درست و حق بودن كارها حساس و ارزش قائل هستند. معمولا به خاطر فشار بیش از حدی كه به خود می آورند، از بیماری های بدنی ناشی از اضطراب رنج می برند.

شكل 3: مضطرب – شكاك

این تیپ شخصیتی با انواع مختلفی از توانایی ها و استعدادها توصیف می شوند. از مهارت های نامحسوس گرفته تا استعدادهای عالی. معمولا این افراد از نزدیك در چارچوب یك حرفه كار می كنند، اما می توانند آن را به طور كامل به یك كار مخالف قبلی و غیرمنتظره عوض كنند. هم چنین یك سرگرمی برای خود دارند كه در واقع همان كار دومشان است. آن ها از لحاظ فیزیكی، كثیفی و نامرتبی را نمی توانند تحمل كنند و به خاطر همین، گاهی با دیگران درگیر می شوند. آن ها با ویژگی آسیب پذیر بودنشان شناخته می شوند و معمولا دچار شك و تردید به خودشان هستند. كمی به تشویق نیاز دارند.

شكل 4: دانشمند

این دسته از انسان ها به راحتی از دنیای واقعی جدا می شوند، دارای "ذهن ادراكی – تصوری" هستند، و قادرند ایده هایشان را در مورد "همه چیز" توسعه ببخشند. معمولا دارای تعادل احساسی هستند و با منطقشان فكر و تصمیم گیری می كنند. آدم ها با این تیپ شخصیتی، معمولا بین كسانی پیدا می شوندكه در هنرهای مصنوعی دست به كار دارند. هنرهایی مانند سینما، سیرك، تئاتر و تولیدات نمایشی، انیمیشن و غیره.

شكل 5: شهودی

آدم های این دسته، سیستم عصبی قوی و حساسی دارند كه نتیجه آن خستگی زیاد است.

آن ها وقتی فعالیتشان را به طور مداوم عوض می كنند، راحت تر كار می كنند. به عنوان "مدافعان اقلیت" عمل می كنند كه در پشت صحنه برایشان فرصت های جدید به وجود می آورد. حساسیت بالایی نسبت به تازه و نو بودن چیزها دارند. نوع دوست هستند و برای دیگران ابراز نگرانی می كنند، مهارت های خوب و تصور تخیل آمیزی دارند؛ كه باعث می شود بتوانند در فنون خلاقانه، فعالیت كنند.

معمولا استانداردهای اخلاقی برای خود می سازند و كنترل داخلی روی رفتار خود دارند. كنترل خود را به واكنش منفی نسبت به حمله به آزادی شان ترجیح می دهند.

شكل 6: مخترع، سازنده، هنرمند

معمولا بین افرادی كه تمایل به كارهای فنی دارند، پیدا می شوند. این ها انسان هایی با تخیل قوی و دید فضایی هستند. در كارهای مختلف فنی، هنری و خلاقانه فكری، فعالیت می كنند. معمولا درون گرا هستند و دقیقا مانند تیپ شخصیتی شهودی، استانداردهای اخلاقی برای خودشان می سازند و هیچ تاثیری به جز خود كنترلی از دنیای بیرون برخود نمی پذیرند. احساساتی و عاشق ایده های مبتكرانه خود هستند.

شكل 7: احساسی

این تیپ شخصیتی نسبت به دیگران احساس دلسوزی و هم دردی دارند. تماشای صحنه های ظالمانه فیلم، برایشان سخت است. ممكن است برای مدت زیادی بعد از دیدن صحنه های ظالمانه، ناآرام باشند و در شوك باشند. دردها و نگرانی های مردم، یكدلی و هم دردی آنان را می طلبد و آن ها وقت و انرژی زیادی به این مورد اختصاص می دهند. در نتیجه، پیدا كردن قابلیت های خودشان سخت می شود.

شكل 8: بی تفاوت نسبت به تجارب دیگران

گرایششان كاملا در تضاد با گرایش تیپ شخصیتی احساسی است. معمولا احساسات دیگران برایشان قابل لمس نیست و با بی تفاوتی با مردم رفتار می كنند و حتی فشار وارد شده بر دیگران را بیشتر هم می كنند.

اگر در كارشان متخصص باشند، بقیه را مجبور می كنند تا جوری كه خودشان صلاح می دانند، كارها را انجام دهند. گاهی "بی عاطفه" توصیف می شوند كه بسته به موقعیت اتفاق می افتد؛ زمانی كه بنا به دلایلی یك نفر وارد دایره مشكلات آن ها شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
منبع خبر:
همشهری
   تاریخ: ۱۳:۰۰ - ۲۷/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۴