دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

دیدار رئیس جمهو با نمایندگان جامعه معلولین كشور / حضور قالیباف در مراسم بزرگداشت آیت الله مدرس در كاشمر / خبر زاكانی از مناسب سازی فضا های شهری برای معلولان
 
گزیده ای از پست های سیاسیون در فضای مجازی را در گزارش زیر مشاهده می كنید.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، چهره های سیاسی كشور هم مانند بقیه مردم در شبكه های اجتماعی صفحاتی را دارند كه در آن نسبت به اتفاقاتی كه رخ می دهد پست یا توئیت هایی را منتشر می كنند.

برخی از مسئولان حاضر در فضای مجازی، گاهی از این فضا برای اطلاع رسانی و پخش اخبار مربوط به حوزه های تحت اختیارشان نیز استفاده می كنند و به طور مستقیم با مردم در ارتباط و پاسخگوی سوال های آنها هستند.

بیشتر بخوانید

- تصویر دیدار باقری كنی با مدیر كل آژانس بین المللی انرژی اتمی / تسلیت معاون پارلمانی رئیس جمهور در پی رحلت آیت الله سید رضی شیرازی / پست پاییزی شهردار سابق تهران صفحه رسمی حجت الاسلام ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور كشور پستی از دیدار ایشان با جمعی از نمایندگان جامعه معلولین كشور به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت را در فضای مجازی منتشر كرد:

" امروز برای یادآوری و توجه همه مدیران و دست اندركاران به معلولین عزیز كشور است و برای رسیدگی به مشكلات آنان وظیفه و مسئولیت داریم.

(با اشاره به قانون مربوط به اشتغال معلولین): مسئولین مربوطه باید پیگیری كنند تا به هر میزانی كه قانون برای استخدام معلولین الزام كرده، اجرایی شود و فعال شدن صندوق حمایت از فرصت های شغلی معلولین نیز پیگیری شود.

وسایل آموزشی برای نابینایان و نیز لوازم توانبخشی از جمله ویلچر و عصای مناسب باید برای معلولین تهیه شود و بهتر است كه مسئولین مربوطه پیگیری كنند تا اینگونه لوازم در داخل كشور تولید شود.

اجرای قانون در زمینه استفاده معلولین از وسایل حمل و نقل (قطار و هواپیما) كه به صورت تخفیف در نظر گرفته شده است، مورد تاكید ما است.

مسئولین شهری مناسب سازی اماكن شهری و اداری برای تردد آسان معلولین را مورد توجه جدی خود قرار بدهند.

اراده دولت بر این است كه معلولین بیش از رنج معلولیت، سختی و رنج بیشتری نداشته باشند.

شما مبتلا به یك معلولیت جسمی هستید و ما هم وظیفه داریم مشكلات شما را برطرف كنیم و هر دو با توجه به این موارد، مورد امتحان و آزمون الهی قرار می گیریم لذا از این جهت بین ما تفاوتی وجود ندارد.

در این دیدار تعدادی از معلولین در سخنانی با تشكر از حضور آسان و راحت در مجموعه نهاد ریاست جمهوری، پیشنهادات، مطالبات و دغدغه های خود را با رئیس جمهور در میان گذاشتند. اجرای قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت، تسهیل ایاب و ذهاب معلولین، مناسب سازی فضای شهری برای تردد معلولین، بیمه درمانی و تكمیلی، توجه به توانمندسازی معلولین و اشتغال مخصوص معلولین از جمله موضوعاتی بود كه از طرف معلولین مطرح شد."

پست رئیسی

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با انتشار تصاویری از مراسم بزرگداشت آیت الله مدرس و روز مجلس كه در شهرستان كاشمر برگزار شده بود، نوشت:

"مراسم بزرگداشت آیت الله مدرس و روز مجلس در شهرستان كاشمر

شهید آیت الله سید حسن مدرس به دلیل ترس از خدا و نترسیدن از هیچكس دیگر و به دلیل اینكه هیچ مصلحتی را جز حق تشخیص نداد، در راه خدا، عزت مسلمانان و مردم گام برداشت. شهید مدرس مجلس را به معنای واقعی تبدیل به خانه ملت كرد.

آینده پیش روی كشور امیدواركننده و روشن است، ولی امروز در عرصه مسائل اقتصادی دچار مشكلات و ضعف هایی هستیم و كارنامه قابل دفاعی نداریم؛ چند اشكال جدی داریم كه به مسئولان مربوط است، برخی از این مشكلات نیز در مجلس است. اگر مدعی انقلابی بودن هستیم، وظیفه داریم اقدامات لازم را انجام دهیم. كسی كه انقلابی است نمی تواند بگوید راهی برای حل مشكلات ندارم و مصمم هستیم در مسیر رفع مشكلات گام برداریم.

در مجلس دغدغه ما، دغدغه شما است و مطمئن باشید كه آثار همكاری مجلس با دولت جدید در آینده مشاهده خواهد شد. مهمترین وظیفه مجلس این است كه در حوزه نقدینگی، خلق پول و افزایش نقدینگی را به سمت تولید و سرمایه گذاری هدایت كند. وظیفه داریم فرآیندی را تعریف كنیم تا تامین مالی حوزه های سرمایه گذاری را به درستی فراهم كند تا همه مردم با هر سرمایه ای در مسیر سازندگی كشور حضور داشته باشند.

به غیرت مردم و جوانان كشور مطمئن هستیم و می دانیم اگر صادقانه و خالصانه حركت كنیم، خداوند همانگونه كه تاكنون كمك كرده به شرط اینكه دغدغه مردم را داشته باشیم و رضایت مردم را رضایت خدا بدانیم، به ما امداد می رساند."

پست قالیباف

علی باقری كنی، معاون سیاسی وزارت امورخارجه پستی را درباره مذاكرات وین در صفحه مجازی اش منتشر كرد:

"بر این نكته تأكید شد كه پیشنهاد های جمهوری های اسلامی ایران درباره دو موضوع رفع تحریم های غیرقانونی و ظالمانه و موضوع هسته ای روی میز است.

طرف های مقابل این احساس نیاز را داشتند كه برای ارائه پاسخ های مستدل، مستند و منطقی به پیشنهاد های جمهوری اسلامی ایران نیازمند مشورت با پایتخت هایشان هستند.

بر این اساس این فرصت به طرف های مقابل داده شد تا پس از مشورت با پایتخت هایشان بزودی در هفته آینده گفتگو ها در وین ادامه یابد."

پست باقری كنی

علیرضا زاكانی، شهردار تهران به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت توئیتی را در حسابش منتشر كرد:

"روز جهانی معلولین یادآور سختی های انسان هایی است كه در كوران زندگی می سوزند و چشم انتظار درك اطرافیانشان از رنج و تعصب خویش اند. یكی از وظایف مدیریت شهری تهران مناسب سازی فضا های شهری برای ایجاد تسهیلات و ارائه بهتر خدمات به عزیزان معلول است كه برای آن در 1401 برنامه جدی خواهیم داشت."

توئیت زاكانی
   تاریخ: ۱۸:۲۶ - ۱۳/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۷