دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

اختصاص 160 میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی معلولین در اسلامشهر
 
به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، حمیدرضا جعفریان رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر امروز در آیین گرامیداشت هفته معلولین كه در محل سالن اجتماعات بهزیستی اسلامشهر برگزار شد، با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده اظهار كرد: برای اشتغال زایی و خود اشتغالی معلولین و خانواده های مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان اسلامشهر بالغ بر 160 میلیارد ریال تسهیلات بانكی تخصیص یافته است.

جعفریان افزود: میزان تسهیلات تخصیص یافته برای خود اشتغالی معلولین و خانواده های آنان تا سقف مبلغ یك میلیارد ریال با كارمزد 4 درصد است كه تاكنون با معرفی متقاضیان به بانك های عامل و تكمیل مدارك مورد نیاز بالغ بر 37 درصد از این اعتبارات جذب شده و شهرستان اسلامشهر رتبه دوم در استان تهران در زمینه جذب اعتبارات را به دست آورده است.

وی با اشاره به اینكه 6858  نفر معلول تحت پوشش بهزیستی اسلامشهر قرار دارند، بیان كرد: از مجموع معلولین تحت پوشش تعداد 2462 نفر دارای معلولیت جسمی حركتی بوده، تعداد 131 نفر دارای ضایعه نخاعی و 745 نفر ناشنوا، 461 نفر نابینا و كم بینا بوده و تعداد 189 نفر هم از افراد دارای كم توان ذهنی هستند و از این تعداد 5052 نفر مستمری بگیر بوده و بالغ بر 1800 نفر هم در انتظار برقراری مستمری هستند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر تاكید كرد: در بهزیستی شهرستان اسلامشهر در حوزه های توانبخشی، اجتماعی، مشاركت های مردمی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، مراكز مشاوره و آموزشی و ژنتیك خدمات مورد نیاز با كمك خیرین و نیكوكاران به جامعه هدف ارائه می شود.

وی با اشاره به گستردگی خدمات مورد نیاز جامعه هدف گفت: در حوزه توانبخشی در حال حاضر 93 دانشجوی معلول تحت پوشش داریم كه هزینه های آنها توسط سازمان تقبل و پرداخت می شود و 12 بیمار مجهول الهویه در مراكز تحت پوشش نگهداری و به آنها خدمات ارائه می دهیم و علاوه بر آن در مركز نگهداری ریحانه به عنوان بزرگترین مركز نگهداری معلولین كشور تعداد 898 معلول جسمی حركتی در سنین مختلف نگهداری می شوند.

این مقام مسئول تصریح كرد: در مركز نگهداری فرشتگان فجر آسمانی تعداد 55 نفر بیمار سالخورده و سالمند نگه داری می شود كه از این تعداد 27 نفر سالمند مجهول الهویه هستند و در مركز كرامت واوان نیز تعداد 55 نفر بیمار و معلول اعصاب و روان كه غالبا مجهول الهویه هستند بستری و نگهداری می شوند.

وی بیان كرد: در حوزه زنان سرپرست خانوار 1445 نفر تحت پوشش داریم كه از این تعداد تاكنون برای 1385 نفر مستمری برقرار شده و علاوه بر آن ها 26 پرونده سه قلو، یك پرونده چهار قلو و 67 پرونده دوقلو تحت حمایت اداره بهزیستی شهرستان اسلامشهر قرار گرفته اند.

جعفریان با اشاره به اینكه در شهرستان اسلامشهر بالغ بر 67 مركز و موسسه تحت پوشش و نظارت اداره بهزیستی به جامعه هدف خدمات را ارائه می كنند، ادامه داد: تمام سعی و تلاش بنده و همكارانم این است كه خدمات مورد نیاز جامعه هدف را علی رغم تمام كاستی ها و كمبودها در راستای وظیفه سازمانی و انسانی به بهترین نحو ممكن ارائه دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه این نشست تعدادی از معلولین و افراد تحت پوشش بهزیستی اسلامشهر مسائل و مشكلات خود را بیان كردند و در پایان به مناسبت گرامیداشت هفته معلولین و افراد دارای معلولیت، تعدادی از این افراد كه در حوزه های مختلف اجتماعی موفق به كسب رتبه ها و عناوین برتر شدند، مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/67021
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۶:۱۷ - ۱۳/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۲۸۱