دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

دنبال درمان به موقع بیماران كرونایی هستیم
 
رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی گفت: كار ما حمله به ویروس به جای حمله ویروس به ماست و مدیریت فعال را به جای مدیریت غیرفعال در دستور كار داریم و به دنبال تشخیص و درمان به موقع هستیم.
دنبال درمان به موقع بیماران كرونایی هستیم رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی گفت: كار ما حمله به ویروس به جای حمله ویروس به ماست و مدیریت فعال را به جای مدیریت غیرفعال در دستور كار داریم و به دنبال تشخیص و درمان به موقع هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا خانكه در برنامه یه روز تازه اظهار كرد: طرح شهید سلیمانی با محوریت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، نیروهای مسلح و بسیج جامعه پزشكی در حال اجراست و هدف این طرح شناسایی گروه های آسیب پذیر، شناسایی بیماران و افراد در تماس با آن هاست. با شناسایی افراد خدماتی در محل زندگی آن ها ارائه خواهد شد و به دنبال تشخیص و درمان به موقع و پیشگیری از گسترش بیماری كرونا هستیم.

وی اظهار داشت: با مراجعه به محل زندگی مردم و شناسایی افراد مبتلا و اطرافیانشان اقدامات به موقع را انجام خواهیم داد و همچنین با شناسایی افراد آسیب پذیر حمایت های لازم شكل خواهد گرفت. كار ما حمله به ویروس به جای حمله ویروس به ماست و مدیریت فعال را به جای مدیریت غیرفعال در دستور كار داریم.

خانكه افزود: افرادی كه شرایط قرنطینه را داشته باشند، در خانه قرنطینه می شوند و حمایت های معیشتی را برای گروه های نیازمند خواهیم داشت. گروه های آسیب پذیری شامل افراد بالای 60 سال، بیماران مبتلا به فشارخون، دیابت یا سرطان هستند و این افراد احتمال ابتلاء، بستری و فوت بالایی را در برابر كرونا دارند و با شناسایی به موقع این افراد و اطرافیانشان حمایت خواهند شد و در صورت نیاز به اسكان خارج از خانه با احترام در محل مناسب اسكان داده خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی تأكید كرد: دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی به عنوان تنها مرجع توان بخشی آمادگی ارائه خدمات توان بخشی و سلامت روان و اجتماعی را به كلیه آحاد مردم خصوصاً افراد مبتلا به كرونا و بهبودیافتگان را دارد. مجموعاً ما دو بیمارستان تخصصی داریم كه در بیمارستان رفیده خدمات توان بخشی را به بیماران پس از كرونا ارائه می دهیم و در بیمارستان روان بخشی رازی كه بزرگ ترین بیمارستان در خاورمیانه است، خدمات سلامت روان به شكل حضوری و تلفنی به بیماران كرونایی و پسا كرونایی ارائه می دهیم.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۲:۴۴ - ۲۷/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۱