دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

ویلچرهای ما با استانداردهای جهانی فاصله دارد/تولید ویلچر برای معلولان مختلف نداریم
 
مدیر كل توانبخشی هلال احمر با اشاره به اینكه تولیدات ویلچر در ایران با استانداردهای جهانی فاصله دارد و در واقع متاسفانه تولید ویلچر استاندارد عالی در كشور برای معلولان مختلف نداریم، گفت: در حال حاضر در پروژه ای ویژه با معاونت علمی ریاست جمهوری و با حضور تعدادی شركت دانش بنیان درحال تولید ویلچر ...
ویلچرهای ما با استانداردهای جهانی فاصله دارد/تولید ویلچر برای معلولان مختلف نداریم دكتر پیمان پیشگاهی امروز در اختتامیه دوره بین المللی تجویز، كار و طراحی، تعمیر و نگهداری ویلچر، اظهار كرد: در سال 2014 سازمان بهداشت جهانی برنامه برای گسترش خدمات توانبخشی تدوین كرد و نظام سلامت كشور كه در راس آن وزارت بهداشت، درمان و توانبخشی قرار دارد، درصدد برنامه كشوری برای بهینه سازی و ارتقاء خدمات توانبخشی برآمده است.

مدیر كل توانبخشی هلال احمر با بیان اینكه بخش مهم و عنصر موثر در توانبخشی كشور هلال احمر است، خاطرنشان كرد: بنیانگذار توانبخشی در كشور هلال احمر بوده كه از سال 1340 تاكنون همچنان درخدمت مردم است.

وی افزود: حدود 200 واحد توانبخشی در كشور وجود دارد كه در رشته های مختلف خدمت می كنند كه مراكز توانبخشی هلال احمر گسترده ترین، جامع ترین و پیشرفته ترین مراكز توانبخشی در كشور محسوب می شود. گفتنی است پایه خدمات توانبخشی تخصصی جمهوری اسلامی، هلال احمر است كه در حال توسعه این مركز هستیم.

پیشگاهی تصریح كرد: در دنیا وسایل كمك حركتی مقوله حائز اهمیت و جدی است كه در كشور ما مغفول واقع شده و در حال حاضر همت جدی در وزارت بهداشت برای پوشش و پركردن این خلاء وجود دارد.

مدیر توانبخشی هلال احمر ادامه داد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی به عنوان مشاور وزارت بهداشت، درمان و توانبخشی نقش خود را در تدوین برنامه، توسعه، استانداردسازی، به روز رسانی محصولات كمك حركتی ایفا می كند. همچنین برای توسعه علمی، تجویز و آموزش استفاده درست و ارائه برنامه برای تجهیزات توانبخشی گام بر خواهد داشت.

وی با اشاره به لزوم دغدغه و تلاش در استانداردسازی وسایل حركتی، گفت: در حال حاضر دوره ای به میزبانی خراسان رضوی با حضور سالامون از هلال احمر سوریه به عنوان مدرس و نیكولاس دنیل كارشناس توانبخشی صلیب سرخ در ایران، مرعشیان كارشناسی صلیب سرخ در امور توانبخشی و خانم سعیدی كارشناس توانبخشی دایر شد كه نحوه صحیح ساخت، تجویز ویلچر و آموزش استفاده در زندگی معلولان را در سطح حرفه ای به مربیان آموزش دهند.

پیشگاهی افزود: در این دوره تربیت مربی، همكارانی كه در آزمون های كمیته بین المللی صلیب سرخ انتخاب شدند بعد از گذراندن دورهای لازم به عنوان مربی شاخص های این علم و فن را همراه با پایه های علمی در كشور توسعه خواهند داد.

در ادامه این مراسم همچنین دكتر سیدآرش سیدصالحی، سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان رضوی اظهار كرد: مركز توانبخشی هلال احمر با مدیریت دكتر پیشگاهی، هر دوره ای را با نوآوری و توانمندی جدیدی مطرح می كند كه پیشگام و خط شكن در خدمت به مخاطبان بوده است. طرح جامع توانبخشی حاصل سال ها كار و تجربه توانبخشی هلال احمر است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۵:۵۴ - ۱۳/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۳