دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

ارائه مشاوره به بیش از 30 هزار نفر در مراكز مشاوره روانشناسی ناجا
 
سخنگوی نیروی انتظامی: در مراكز مشاوره روانشناسی ناجا به بیش از 30 هزار نفر مشاوره داده ایم.
ارائه مشاوره به بیش از 30 هزار نفر در مراكز مشاوره روانشناسی ناجابه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار حاجیان در نشست خبری درباره راه اندازی مراكز مشاوره روانشناختی ناجا، افزود: ما سامانه 096580 را راه اندازی كردیم و به بیش از 30 هزار نفر كه با این سامانه تماس گرفته بودند، خدمات مشاوره روانشناسی ارائه شد و مطالب روانشناسی بسیاری در بحث كرونا در این سامانه بارگذاری شد.
وی گفت: در همین ایام نیز 520 هزار پرونده به مراكز مشاوره در سراسر كشور در كلانتری ها ارجاع شد و حدود 70 درصد از این پرونده ها به مصالحه انجام شد و 330 هزار پرونده نیز با مصالحه ختم به خیر شد.
سخنگوی ناجا افزود: نیروی انتظامی در دوران مدیریت بیماری كرونا همراه كادر سلامت و درمان انجام وظیفه كرد چرا كه نیروی انتظامی یك نقش انضباط بخشی را برعهده دارد، تعطیل بردار نیست و ما هم تعدادی از همكاران را از دست دادیم و در این راه شهید شدند. باتوجه به اینكه پلیس بیشترین ارتباط را با مردم دارد تعداد مبتلایان نیرو های ما به كرونا شاید بیش از سایر ارگان ها باشد.
وی درباره تأثیرگذار نبودن جریمه ها، گفت: نمره منفی برای افراد متخلف به ویژه در تخلفات راهنمایی و رانندگی برای این است كه افراد اگر از حدی نمره منفی بیشتری گرفتند باید دوباره آموزش های لازم را در این حوزه ببینند.
سردار حاجیان درباره پیامك های كشف حجاب ارسالی به رانندگان نیز افزود: كشف حجاب در قانون جرم انگاری شده و برای آن مجازات تعیین شده است. نیروی انتظامی در این خصوص سامانه ناظر ایجاد كرده است تا افرادی كه به این دلیل به پلیس مراجعه
می كنند توجیه شده و به آن ها تذكر داده می شود. این سامانه مدتی ایراد داشت و هم اكنون برطرف شده است.
وی درباره اینكه در موج چهارم كرونا نیروی انتظامی خدمات خود را در بحث سلامت و درمان افزایش خواهد داد، گفت: اقدامات نیروی انتظامی در راستای مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری كروناست. تخت های ویژه در بیمارستان های نیروی انتظامی سه برابر و تخت های بستری دو برابر شده است و برای موج چهارم آمادگی لازم ایجاد شده، اما امیدواریم موج چهارم نداشته باشیم.
سخنگوی ناجا درباره كمك به كاركنان نیروی انتظامی كه به كرونا مبتلا شده اند نیز افزود: كمك معیشتی به كاركنان نیروی انتظامی كه به كرونا مبتلا شده اند، پرداخت شده است.
وی درباره انتشار اخباری مبنی بر جریمه افراد بدون ماسك در پمپ بنزین ها توسط پلیس نیز گفت: این خبر كذب است، اما یكی از اقدامات پلیس تذكر لسانی است و تاكنون دو میلیون و 180 هزار تذكر لسانی به ناقضان شیوه نامه ها ارائه شده است.
سردار حاجیان درباره جریمه رانندگان بدون ماسك نیز افزود: اگر راننده ای با سرنشین در محدوده زرد یا قرمز یا نارنجی باشد و تردد كند، قطعا جریمه خواهد شد.
   تاریخ: ۱۲:۴۴ - ۲۷/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۵۰