دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

40 درصد معلولان استان همدان بیكارند
 
مدیركل بهزیستی همدان گفت: از مجموعه معلولان استان 40 درصد آنها بیكار هستند و این وضعیت، زیبنده سازمان بهزیستی نیست.
40 درصد معلولان استان همدان بیكارندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مركز همدان، مهدی دیناری با بیان این موضوع خواستار اجرایی شدن قانون استخدام 3 درصدی معلولان شد و افزود: سهمیه ما از تعهد اشتغال 2 هزار و 21 نفری در زمینه اشتغال معلولان برابر 485 مورد است كه امیدواریم تا كارفرمایان برای جذب نیروهای دارای معلولیت وارد كار شده و از حمایت های این عرصه بهره مند شوند.

وی به وجود بیش از 46 هزار مددجوی معلول جسمی، ذهنی و حركتی در استان اشاره كرد و گفت: از این تعداد، نزدیك به 16 هزار نفر به شكل مستمری خدمات دریافت می كنند.

دیناری تأكید كرد: از مجموع 46 هزار معلول در استان همدان نزدیك به 11 هزار و 400 نفر پشت نوبتی هستند كه پرونده های آنها در كمیسیون پزشكی تأیید و ثبت سامانه شده است.

مدیركل بهزیستی همدان با بیان اینكه افزون بر 19 هزار نفر از مددجویان مجموعه بهزیستی نیز به شكل غیرمستقیم از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند، تصریح كرد: در استان همدان تعداد 9 هزار و 500 نفر از معلولان دارای معلولیت خفیف، 13 هزار و 800 نفر دارای معلولیت متوسط، 14 هزار و 200 نفر دارای معلولیت شدید و 6 هزار و 500 نفر دارای معلولیت خیلی شدید هستند. دیناری افزود: وضعیت نزدیك به یك هزار و 800 پرونده در بهزیستی نیز هنوز نامشخص است كه به دنبال تكمیل كردن این پرونده ها هستیم.

وی با اشاره به اینكه از مجموعه معلولان استان همدان تعداد پنج هزار و 700 هزار نفر معلولان بینایی، 21 هزار و 100 نفر معلولان جسمی و حركتی، تعداد 10 هزار و 900 نفر معلول ذهنی، 4 هزار و 200 نفر مربوط به اعصاب و روان، 6 هزار و 400 نفر مربوط به شنوایی و دو هزار و 500 نفر مربوط به اختلالات صوت و گفتار هستند، تأكید كرد: در استان همدان به منظور نگهداری از معلولان تعداد 26 مركز در كل استان وجود دارد. دیناری از فعالیت تعداد 14 مركز شبانه روزی در استان همدان در این زمینه نیز خبر داد و افزود: این مراكز در مناطق شهری و روستایی نیز وجود دارد و تمامی معلولان می توانند از این مراكز خدمات دریافت كنند.

وی در ادامه خواستار همكاری دستگاه های اجرایی در موضوع مناسب سازی شهری شد و گفت: باید روند به نحوی باشد كه تمامی افراد بتوانند به سادگی در شهر و ساختمان ها تردد داشته باشند و به مشكلی در این زمینه برنخورند.
   تاریخ: ۰۹:۴۰ - ۱۴/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۵