دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

پیگیری مشكلات حقوقی روشندلان در آذربایجان غربی
 
رئیس كل دادگستری آذربایجان غربی : كارگروهی با هدف پیگیری و حل و فصل مشكلات حقوقی و قضایی نابینایان تشكیل شده است .
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مركز آذربایجان غربی، ناصر عتباتی در جلسه بررسی و رفع موانع حقوقی مشاركت اجتماعی روشندلان گفت: این جلسه پیرو نشست ریاست قوه قضائیه با روشندلان عزیز در روز جهانی عصای سفید و بیان مشكلات این قشر و دستور وی به استان ها جهت تشكیل كارگروهی در مراكز استان ها به منظور پیگیری و حل و فصل مشكلات حقوقی و قضایی نابینایان تشكیل شده است.پیگیری مشكلات حقوقی روشندلان در آذربایجان غربی

رئیس كل دادگستری آذربایجان غربی افزود: در نشست حاضر برآورد اولیه ای از شرایط آذربایجان غربی در خصوص مشكلات روشندلان صورت می پذیرد و دستگاه قضایی استان و دادستانی با توجه به وظیفه مدعی العمومی كه دارد، چتر حمایتی خود را در رفع این مشكلات به كار خواهد بست.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مركز استان نیز گفت: در بازدید های هدفمندی كه از مراكز نگهداری معلولین انجام گرفته از نزدیك در جریان مشكلات آن ها قرار گرفته و اقدامات قانونی در راستای حفظ و صیانت از حقوق این قشر از جامعه با جدیت در دستور كار دادستانی قرار دارد و به هیچ وجه اجازه تضییع حقوق آن ها را نخواهیم داد.

محمدپور سرپرست معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان نیز گفت: افراد معلول شاید از نظر جسمی دارای نقص هایی باشد، ولی هر كدام از آن ها دارای استعداد های خاص خدادادی هستند كه باید شناسایی، پرورش و در راستای رشد و تعالی فرد و جامعه بكار بسته شوند و نباید كمبود امكانات باعث شود تا از این استعداد ها غافل شد.

فریور مدیر كل سازمان بهزیستی استان هم گفت: در استان 60 هزار و 302 فقره پرونده افراد معلول كه در 5 دسته تقسیم شده اند در بهزیستی استان تشكیل شده است كه خدمات مددكاری به این عزیزان ارائه می شود، از جمله مراكز شبانه روزی نگهداری معلولین و 64 مركز روزانه آموزش و خدمات توانبخشی كه در تمام شهرستان ها مشغول ارائه خدمات هستند كه با افتتاح 4 مركز دیگر در روز معلولین این مراكز به 68 مركز افرایش یافته است.

وی افزود: در مورد خدمات مشاوره حقوقی و وكیل معاضدتی برای افراد معلول نیز طی توافق نامه ای كه سازمان بهزیستی كل كشور با كانون وكلا امضاء نموده در صورت نیاز معلولین به خدمات حقوقی و وكیل از طریق سازمان بهزیستی استان به كانون وكلای استان معرفی و كانون وكلا وكیل معاضدتی در اختیار آن ها قرار می دهد.

فریور همچنین به مشكلات موجود در امر خدمت رسانی به جامعه معلولین استان نیز اشاره ای كرد كه دكتر عتباتی در این خصوص دستور داد برای استماع و بررسی مشكلات معلولین استان جلسه ای با حضور تمامی تشكل ها تشكیل شود تا در این جلسه از نزدیك در جریان مشكلات آن ها قرار گیرد و بر اساس آن ها دستگاه قضایی توان خود را در رفع پاره ای از مشكلات بكار ببندد.

عظیمی رئیس انجمن نابینایان آذربایجان غربی از دیگر سخنرانان این جلسه بود كه به بیان مشكلات روشن دلان پرداخت و از رئیس كل دادگستری استان خواست تا مساعدت های لازم را در خصوص رفع مشكلات این قشر بكار ببندند.

در ادامه سایر اعضای جلسه به بیان مطالبی فراخور دستور جلسه پرداختند و در پایان مطالب جمع بندی و مقرر شد سازمان بهزیستی استان جلسه ای را به منظور بررسی مشكلات جامع معلولین با حضور رئیس كل دادگستری، مسئولین قضایی استان و تمامی انجمن های و تشكل های معلولین برگزار نماید. همچنین مقرر شد در صورت نیاز معلولین به خدمات حقوقی و مشاوره ای از طریق مجموعه ارشاد و معاضدت قضایی دادگستری های استان این خدمات به آن ها ارائه گردد.
   تاریخ: ۰۹:۳۸ - ۱۴/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۵