دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳

كرونا 210 هزار دانش آموز ایرانی را از تحصیل محروم كرد
 
مدیركل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر آموزش و پرورش گفت: 210 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی جاری داریم.
كرونا 210 هزار دانش آموز ایرانی را از تحصیل محروم كرد
مدیركل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر آموزش و پرورش گفت: 210 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل در سال تحصیلی جاری داریم. - اخبار اجتماعی -
محمدرضا سیفی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره دانش آموزان بازمانده از تحصیل دوره ابتدایی در سال تحصیلی جاری اظهار كرد: 210 هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل هستند كه در سال های گذشته این رقم 140 هزار نفر بود.

وی افزود: 3.5 میلیون دانش آموزی كه به ابزار آموزش مجازی دسترسی ندارند، افرادی هستند كه در شبكه شاد و آموزش مجازی حضور ندارند و شاید به آموزش تلویزیونی یا حتی آموزش حضوری در مناطق عشایری و روستایی دسترسی داشته باشند.

مدیركل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر آموزش و پرورش گفت: مشكل ما در عدالت آموزشی بحث كیفیت است و هیچ چیز جای كیفیت مدرسه و آموزش حضوری را نمی گیرد، حتی اگر زیرساخت فضای مجازی هم مهیا باشد حضور در مدرسه بسیار مهم است.

وی درباره علت بازماندگی از تحصیل بیان كرد: عدم حضور در مدرسه و فراهم نبودن زیرساخت های فناوری تاثیرگذار است حتی برخی دانش آموزان گوشی هوشمند ندارند، در سال تحصیلی آینده اگر مدارس باز شود ممكن است بخشی از این دانش آموزان به مدارس بازگردند.

سیفی با اشاره به اینكه دانش آموزان بازمانده از تحصیل بیشتر در مناطق محروم هستند، گفت: بیشترین آمار مربوط به استان سیستان و بلوچستان است و بیشترین دانش آموزانی كه به شاد دسترسی ندارند مربوط به استان گلستان است و حدود 50 درصد به شاد دسترسی ندارند.

گلایه های نمایندگان مجلس دانش آموزی از زخم آموزش مجازی تا سهم 5 درصدی مدارس دولتی از رتبه های برتر كنكور!
خوزستان| روایتی از دشواری های تحصیل دانش آموزان در جغرافیای محرومیت
منبع خبر:
تسنیم
   تاریخ: ۰۹:۳۱ - ۱۲/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۳