دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

افزایش 18 درصدی كودك آزاری در گلستان
 
كارشناس فوریت های اجتماعی بهزیستی گلستان با اعلام افزایش 18 درصدی كودك آزاری در استان گفت: 95 درصد از مجموع 127 مورد كودك آزاری در سال جاری توسط والدین انجام شده است.
كودك آزاری به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هانیه قاسمی اظهار كرد: بیشترین موارد كودك آزاری امسال گلستان در شهرستان های گمیشان، علی آباد و گرگان گزارش شده است.

وی علت اغلب این رفتارها را معتادبودن كودك آزاران دانست و گفت: 45 درصد این كودك آزاری ها از نوع غفلت در تربیت و رسیدگی كودك در مراحل رشد، 25 درصد آزار جسمی، 25 درصد آزار عاطفی و روانی و 5 درصد آزار جنسی است.

به گفته قاسمی 60 درصد از كودكان خشونت دیده امسال گلستان دختر بودند كه بخش عمده این آزارها در گروه سنی 5 تا 13 سال صورت گرفت.

كارشناس فوریت های اجتماعی بهزیستی گلستان افزود: خانواده هایی كه در آن كودك آزاری انجام می شود در ابتدا با اعزام مددكار و روانشناس مورد حمایت قرار می گیرند اما در صورت تكرار آزارها و طبق قانون حمایت از اطفال و نوجوانان، حضانت سرپرستان با حكم قضایی سلب می شود.

وی گفت: امسال حضانت 24 كودك در گلستان به دلیل نبود شرایط زندگی در كنار خانواده از والدین سلب شد و این كودكان راهی پرورشگاه شدند.

قاسمی اظهار كرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد كودك آزاری با خط تلفنی 123 اورژانس اجتماعی تماس گرفته و اطلاعات كامل و دقیق از محل و مشخصات كودك در اختیار اورژانس اجتماعی بگذارند.
منبع خبر:
همشهری
   تاریخ: ۱۲:۰۹ - ۲۷/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۳۶