دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

معلولان نیازمند توانمندسازی و اشتغال پایدار هستند
 
مهاباد- ایرنا- مدیرعامل جامعه معلولان میاندوآب گفت: از مسوولان این شهرستان انتظار داریم كه با راه اندازی بنگاه های زود بازده اقتصادی و اشتغال زا اقدام به توانمند كردن معلولان كنند.
معلولان نیازمند توانمندسازی و اشتغال پایدار هستند مهاباد- ایرنا- مدیرعامل جامعه معلولان میاندوآب گفت: از مسوولان این شهرستان انتظار داریم كه با راه اندازی بنگاه های زود بازده اقتصادی و اشتغال زا اقدام به توانمند كردن معلولان كنند.

به گزارش ایرنا، علی صادقی شنبه شب در مراسم گرامیداشت روز جهانی "معلولان" كه در تالار "خانه كودك گلستان ارم" میاندوآب برگزار شد، اظهار داشت: با این شیوه اگر حداقل برای 2 نفر معلول نیز در سال زمینه اشتغال در این شهرستان فراهم شود در این صورت آنان نیز با امید و دلگرمی بیشتری به زندگی می پردازند.

وی با بیان اینكه كمك به معلول و خانه نشین كردن او پسندیده نیست، افزود: مسوولانی كه به كرامت انسانی این قشر از جامعه ارزش قایل هستند در این راستا با ارایه راهكارهای مناسب با ایجاد اشتغال برای معلولان ، كمك حال آنان باشند.

مدیرعامل جامعه معلولان میاندوآب اضافه كرد: همچنین معلولان از همه مردم و مسوولان انتظار دارند كه كرامت آنان در همه جا حفظ شود.

وی با اشاره به عدم برگزاری آیین بزرگداشت روز جهانی معلولان در 2 سال گذشته به علت شیوع كرونا، گفت: امسال نیز تصمیم گیری برای برگزاری این مراسم با رعایت پروتكل های گرفته شد تا همه بدانند كه معلولان نیز قشری از این جامعه بوده و حق زندگی دارند.

رییس اداره بهزیستی میاندوآب نیز در این آیین اظهار داشت: تفكر توانمند كردن معلولان به جای كمك مالی به آنان در بین هیات مدیره جامعه معلولان این شهرستان قابل تحسین است و باید در این راستا كمك حال آنان بود.

علی كریمی با بیان اینكه روز جهانی معلولان روز معرفی و نمایش توانمندی های این قشر از جامعه است، افزود: معلولان میاندوآبی هر كجا اراده كرده اند افتخار آفرینی كرده و به جمله اظهار معلولیت اقدام به اظهار توانمندی خود كرده اند.

وی اضافه كرد: این در حالیست كه در روزهای گذشته و در آستانه این مناسبت، چهار نفر از معلولان ورزشكار این شهرستان در مسابقات قهرمانی كشور در رشته های دوومیدانی در ماده پرتاب وزنه، ویلچررانی و تنیس روی میز حایز مقام های اول و دوم شدند.

معلولان نیازمند توانمندسازی و اشتغال پایدار هستند

وی با بیان اینكه این موفقیت حاكی از وجود انگیزه رشد و توانمندی در بین این قشر از جامعه است، افزود: تاثیر این موفقیت چند مرتبه والاتر از هر اقدامی از سوی مسوولان برای توانمندی آنان است.

رییس اداره بهزیستی میاندوآب در ادامه با اشاره به ضرورت پیشگیری از ایجاد معلولیت، اظهار داشت: به علت برخی مسایل و مشكلات به هیچ وجه منابع مالی مانع معلولیت نمی شود و باید در حوزه پیشگیری بیشتر سرمایه گذاری شود.

كریمی همچنین با بیان اینكه سالانه 20 هزار نفر معلول در كشور به جامعه اضافه می شود، گفت: با وجود اقدامات انجام گرفته در نهادهای مختلف برای كاهش معلولیت، پیشگیری باید در تمام زمینه ها در الویت كاری قرار گیرد.

اجرای موسیقی، برگزاری نمایش طنز توسط علی كرمی یكی از هنرمندان میاندوآبی، برگزاری مسابقه ماست خوران بدون استفاده از دست، تجلیل از معلولان مدال آور در مسابقات قهرمانی دوومیدانی و خیران جامعه معلولان و برگزاری انتخابات هیات مدیره جامعه معلولان میاندوآب از دیگر برنامه های اجرا شده در این آیین بود.

120 نفر معلول جسمی و حركتی عضو جامعه معلولان میاندوآب هستند.

پنج هزار خانواده با جمعیتی بالغ بر 17 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی میاندوآب هستند كه از این تعداد سه هزار و 500 خانوار عضو معلول دارند.

برچسب ها
- روز جهانی معلولان
- اشتغال زایی
- میاندوآب
- مركز توانمندسازی حاكمیت و جامعه
- معلولان
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۸:۵۳ - ۱۴/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۳