دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

سرنوشت كودكان معتاد چه خواهد شد؟
 
معاون پیشگیری اداره كل بهزیستی استان اصفهان در خصوص نگهداری از كودكانی كه به مواد مخدر اعتیاد دارند، توضیحاتی را ارائه كرد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی اكبر ابراهیمی معاون پیشگیری اداره كل بهزیستی استان اصفهان گفت: آمار دقیقی از تعداد معتادان استان نمی توان به دست آورد، زیرا تمام معتادان، برای درمان مراجعه نمی كنند.

وی افزود: معتادانی كه برای درمان مراجعه می كنند شامل دو دسته می شوند: اول آنانی كه داوطلبی آمده و بضاعت مالی دارند؛ بنابراین خودشان مبلغ را می پردازند یا معتادانی كه بضاعت ندارند و از بهزیستی یارانه دریافت می كنند.

معاون پیشگیری اداره كل بهزیستی استان اصفهان به دسته دوم اشاره داشت و گفت: گروه دوم معتادان متجاهر هستند كه توسط پلیس دستگیر شده و به مراكز ترك اعتیاد ما منتقل می شوند.

ابراهیمی از بانوان معتاد سخن به میان آورد و گفت: بانوان معتاد مستقر در مراكز اقامتی ترك اعتیاد نیز شامل همین دو دسته می شوند.

وی نكته ای را شایان توجه دانست و گفت: موضوع مهم آن است كه تعدادی از این بانوان مادر هستند، بنابراین خدماتی برای كودك آن ها نیز باید در نظر گرفته شود.

معاون پیشگیری اداره كل بهزیستی استان اصفهان افزود: بعضی از این مادران ممكن است كه همسر یا خانواده دارای صلاحیت برای نگهداری فرزندانشان داشته باشند؛ بنابراین كودكشان را به آن ها سپرده و با آرامش خاطر در مراكز اقامتی ما اقدام به ترك می كنند.

ابراهیمی خاطرنشان كرد:، اما بعضی دیگر ممكن است كه چنین شرایطی را نداشته باشند؛ در این صورت فرزندان آن ها به مراكز شبه خانواده منتقل می شوند.

وی به اعتیاد كودكان اشاره كرد و گفت: اگر كودكان آنان نیز دچار اعتیاد شده باشند، در همان مراكز شبه خانواده تحت درمان دارویی قرار می گیرند.

معاون پیشگیری اداره كل بهزیستی استان اصفهان در پایان اضافه كرد: پس از آن كه سرپرست، چه مادر و چه پدر از اعتیاد پاك شدند، با تأیید مقام قضایی، كودكشان به آن ها بازگردانده می شود.
   تاریخ: ۰۸:۲۴ - ۱۴/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۴