دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

خود را موظف به اجرای عدالت آموزشی می دانیم
 
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینكه خود را موظف به اجرای عدالت آموزشی در نقاط مختلف استان می دانیم، گفت: موضوع آموزش و پرورش در رأس امور مدیریت ارشد استان خواهد بود.
خود را موظف به اجرای عدالت آموزشی می دانیم عابدین خرّم در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با قدردانی از خیران حوزه تعلیم و تربیت، گفت: نگاه مصرفی به دستگاه عظیم و انسان ساز آموزش و پرورش، خطاست و این حوزه را باید به دید سرمایه گذاری و زیربنایی ببینیم.

وی با تأكید بر احصای نیازهای كمی و كیفی آموزش و پروش و تلاش برای تأمین اعتبارات مورد نیاز آن، افزود: مناسب سازی و تلاش برای متنوع سازی محیط های آموزشی از جنله اولویت های شورای آموزش و پرورش استان است.

خرّم همچنین تبیین سند تحول برای فرهنگیان و معلمان را خواستار شد و گفت: اقتضائات استانی باید در اجرای این سند لحاظ شده و نظارت مستمر و روش مند بین دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش انجام شود تا جریان آموزشی ما مختل نشود.

استاندار آذربایجان شرقی با تأكید بر پیگیری افزایش سهم معلمان از طرح های خدماتی نظیر مسكن ملی، گفت: اداره كل آموزش و پرورش استان برای پرداخت مطالبات معوقه معلمان در كمترین فرصت متعهد باشد.

خرّم درخصوص بازگشایی مدارس نیز گفت: باید پایش و رصد مستمر انجام گیرد تا لطمه ای از ناحیه بیماری كرونا به دانش آموزان وارد نشود و این بازگشایی ها، تجربه مدیریت دوران كرونا را به فراموشی نسپارد.

وی همچنین بر توجه جدی به مناطق دارای آسیب های اجتماعی و تأمین امكانات آموزشی در نقاط محروم تأكید كرد و از دانشجویان جهادی كه در دوران كرونا، برای آموزش دانش آموزان در این مناطق همت گماشتند، قدردانی كرد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی كشور هم در این جلسه از راه اندازی یك مركز مشاوره توانبخشی خانواده و دو مركز ویژه یادگیری خبر داد و گفت: فضای مدارس استثنائی در كشور تقریبا 8 تا 10 برابر افزایش یافته و به همت والای خیرین 165 مدرسه احداث شده است.

سیدجواد حسینی افزود: 3 میلیارد تومان اعتبار برای تأمین تجهیزات توان بخشی در استان آذربایجان شرقی اختصاص داده خواهد شد تا در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

وی افزود: در آذربایجان شرقی با همت همكاران آموزش و پرورش و خیرین، 7 هزار و 260 تبلت تهیه و به دانش آموزان اهدا شد كه 940 عدد از این تبلت ها مختص دانش آموزان استثنائی بود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، پاشایی، مدیركل آموزش و پرورش استان هم با ارائه گزارشی از سیمای كلی دستگاه تعلیم و تربیت استان، گفت: در سال 1398 و 1399، به ترتیب 350 و 500 كلاس درس از طرف اداره كل نوسازی و خیرین به آموزش و پرورش تحویل داده شده و در سال 1400 نیز 550 كلاس آماده بهره برداری است.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۰۸:۱۱ - ۱۵/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۴۴