دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

نگاه مصرفی به آموزش و پرورش خطاست/ 10 برابر شدن فضای مدارس استثنائی در كشور
 
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرّم در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، با قدردانی از خیران حوزه تعلیم و تربیت،  اظهار داشت: نگاه مصرفی به دستگاه عظیم و انسان ساز آموزش و پرورش، خطاست و این حوزه را باید به دید سرمایه گذاری و زیربنایی ببینیم.

وی با تأكید بر احصای نیازهای كمی و كیفی آموزش و پروش و تلاش برای تأمین اعتبارات مورد نیاز آن، افزود: مناسب سازی و تلاش برای متنوع سازی محیط های آموزشی از جنله اولویت های شورای آموزش و پرورش استان است.
 
خرّم همچنین تبیین سند تحول برای فرهنگیان و معلمان را خواستار شد و گفت: اقتضائات استانی باید در اجرای این سند لحاظ شده و نظارت مستمر و روش مند بین دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش انجام شود تا جریان آموزشی ما مختل نشود.
 
استاندار آذربایجان شرقی با تأكید بر پیگیری افزایش سهم معلمان از طرح های خدماتی نظیر مسكن ملی، گفت: اداره كل آموزش و پرورش استان برای پرداخت مطالبات معوقه معلمان در كمترین فرصت متعهد باشد.
 
خرّم درخصوص بازگشایی مدارس نیز گفت: باید پایش و رصد مستمر انجام گیرد تا لطمه ای از ناحیه بیماری كرونا به دانش آموزان وارد نشود و این بازگشایی ها، تجربه مدیریت دوران كرونا را به فراموشی نسپارد.
 
وی همچنین بر توجه جدی به مناطق دارای آسیب های اجتماعی و تأمین امكانات آموزشی در نقاط محروم تأكید كرد و از دانشجویان جهادی كه در دوران كرونا، برای آموزش دانش آموزان در این مناطق همت گماشتند، قدردانی كرد.
 
معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی كشور هم در این جلسه از راه اندازی یك مركز مشاوره توانبخشی خانواده و دو مركز ویژه یادگیری خبر داد و گفت: فضای مدارس استثنائی در كشور تقریبا 8 تا 10 برابر افزایش یافته و به همت والای خیرین 165 مدرسه احداث شده است.
 
سیدجواد حسینی افزود: سه میلیارد تومان اعتبار برای تأمین تجهیزات توان بخشی در استان آذربایجان شرقی اختصاص داده خواهد شد تا در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.
 
وی افزود: در آذربایجان شرقی با همت همكاران آموزش و پرورش و خیرین، 7 هزار و 260 تبلت تهیه و به دانش آموزان اهدا شد كه 940 عدد از این تبلت ها مختص دانش آموزان استثنائی بود.
 
پاشایی، مدیركل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی هم با ارائه گزارشی از سیمای كلی دستگاه تعلیم و تربیت استان، گفت: در سال 1398 و 1399، به ترتیب 350 و 500 كلاس درس از طرف اداره كل نوسازی و خیرین به آموزش و پرورش تحویل داده شده و در سال 1400 نیز 550 كلاس آماده بهره برداری است.
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۰۱:۱۰ - ۱۵/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۳