دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

سازمان مركزی تعاون روستایی ایران از شركت های تعاونی ارائه دهنده خدمات توانبخشی در روستاها، حمایت می كند
 
در مراسم اختتامیه سومین رویداد ملی استارت اپ فناوری توانبخشی افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان اعلام شد؛

سازمان مركزی تعاون روستایی ایران از شركت های تعاونی ارائه دهنده خدمات توانبخشی در روستاها، حمایت می كند

دستیار ویژه و مشاور كارآفرینی سازمان مركزی تعاون روستایی ایران در مراسم اختتامیه سومین رویداد ملی استارت اپ فناوری توانبخشی افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان، اعلام كرد: این سازمان، از شركت های تعاونی ارائه دهنده خدمات توانبخشی در روستاها، حمایت می كند.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دكتر عرب شاهی طی سخنانی در این مراسم گفت: یكی از اهداف برگزاری این استارت اپ برای ما، شبكه سازی است، یعنی ایده پردازانی كه در این رویداد شركت كردند، می توانند در كنار هم ، شبكه توانمندی باشند از كسانی كه دغدغه مند هستند و چون نیاز داریم كه در حوزه كارآفرینی اجتماعی فعالیت كنیم، سازمان مركزی تعاون روستایی ایران از شركت های تعاونی كه بتوانند در روستاها خدمات توانبخشی ارائه بدهند، حمایت می كند و ان شاالله بتوانیم نقشی در حمایت از مخاطبین در عرصه عمل داشته باشیم .

وی تاكید كرد: با توجه به اینكه سیاست دولت سیزدهم، حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه است، معاونت توسعه روستایی و هم مركز تعاون روستایی، آمادگی داریم از استارت اپ هایی كه در خدمات رسانی به روستائیان فعالیت می كنند، حمایت كنیم.

عرب شاهی با تشكر از دست اندركاران برگزاری این استارت اپ، گفت: واقعا توانبخشی افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان باید یكی از اولویت های ما باشد و اینطور كه مشخص است، این حوزه مغفول مانده و آنطور كه باید به آن توجه نشده است، درصورتی كه یكی از مهمترین مسایل در كارآفرینی اجتماعی، رسیدگی به استارت آپ ها و حمایت از آنهاست.

وی با اشاره به سابقه فعالیت 12 ساله در مركز رشد فناوری و همكاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان كرد: طی سالهای اخیر كه استارت اپ ها شروع به فعالیت كردند، دو خلاء را احساس می كنیم. یكی حمایت سازمان مركزی تعاون روستایی ایران از فناوران برگزیده پس از برگزاری استارت اپ است كه در روستاها فعالیت می كنند.

وی افزود: ضمن آنكه باید برای توسعه بازار و آگاه سازی ، و حتی برای صادرات محصولات تولید داخل كار بكنیم و ما در سازمان مركزی تعاون روستایی ایران، حدود 7 میلیون و 400 هزار نفر عضو شبكه تعاونی های سراسر كشور داریم و خیلی از اینها مخاطبان استفاده از این خدمات هستند و اگر تعاونی دانش بنیانی در این حوزه شكل بگیرد كه بتواند به افرادی كه در روستاها كار می كنند، كمك كند، قطعا بلحاظ مالی و اطلاع رسانی و خرید محصولات در حدی كه در توان باشد، به توسعه استارت اپ ها كمك می كنیم.

در ادامه ، دكتر قربانی عضو هیات علمی و نماینده دانشكده توانبخشی دانشگاه علوم پزشكی ایران و میزبان سال آینده چهارمین رویداد ملی استارت اپ فناوری توانبخشی، طی سخنانی به نوآوری هایی كه تاكنون در دانشكده توانبخشی انجام شده اشاره كرد و گفت: فضایی حدود هزار مترمربع به این منظور اختصاص یافته، ولی هنوز به بهره برداری نرسیده است و امیدواریم تا با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بتوانیم به بهره برداری رسانده و سال آینده در خدمت چهارمین رویداد ملی استارت اپی فناوری توانبخشی باشیم.

وی با اشاره به پتانسیل علمی، وجود انواع رشته های توانبخشی و توانمندی ارائه خدمات بالینی دانشكده توانبخشی دانشگاه علوم پزشكی ایران، افزود: جمعیت زیادی به درجات مختلف دچار معلولیت شدند و با وسایل كمك توانبخشی، اندام مصنوعی و انواع خدمات توانبخشی توانستند كه توانمندی های خود را بكار بگیرند و جامعه از وجود آنان بهره مند بشود، كه نقش استارت آپ ها در روند توانمندسازی افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان، بسیار حائز اهمیت است.

گفتنی است؛ سومین رویداد ملی « استارت اپ فناوری توانبخشی افراد دارای معلولیت، سالمندان و جانبازان » به همت مدیریت توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همكاری موسسه خیریه باران یاس كبود، شركت فناوری همیار مكانیك كوشا، صندوق نوآوری و شكوفایی ریاست جمهوری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، دانشكده فنی دانشگاه تهران، دانشكده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشكی ایران، مركز تحقیقات فناوری جواد موفقیان و دانشگاه علمی كاربردی رعد، برگزار شده است.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور
   تاریخ: ۱۹:۵۸ - ۱۴/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۶