دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

720 میلیون ریال برای ساخت مسكن معلول قشمی پرداخت شد/ وجود 2 هزار و 600 معلول در قشم
 
اسماعیل كیانی عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قشم اظهار داشت: امسال یك باب خانه به مساحت 50 متر در روستای دیرستان قشم برای خانواده دارای 2 عضو معلول به صورت پرداخت 320 میلیون ریال كمك بلاعوض و 400 میلیون ریال تسهیلات بانكی ساخته شد.

رئیس بهزیستی قشم بیان كرد: ارائه خدمات مشاوره ای و برگزاری كارگاه آموزشی پیشگیری از معلولیت یكی از اقدامات مهم بهزیستی برای كاهش معلولیت در جامعه است كه توسط كارشناسان این سازمان برگزار می شود.

كیانی خاطرنشان ساخت: شعار امسال هفته معلولین با عنوان "پیش به سوی دنیای فراگیر، دسترس پذیر و پایدار بعد از بیماری كرونا  با  راهبری و مشاركت افراد دارای معلولیت" بر اهمیت مشاركت افراد معلول در جامعه دارد.

وی ادامه داد: بر همین اساس میز خدمت جهت رسیدگی به درخواست های معلولین برای ساماندهی تسهیل حضور آنان در جامعه، در قشم راه اندازی شده است.

رئیس بهزیستی قشم، توزیع وسایل كمك توانبخشی و تقدیر از معلولین كارآفرین، هنرمند، ورزشكار توسط خیرین را از دیگر از اقداماتی دانست كه با هدف روحیه بخشی و نشان دادن اهمیت حضور معلولین در اجتماع انجام شد.

وی بر لزوم هم افزایی دستگاه های اجرایی برای مناسب سازی محیط شهری در جهت استفاده معلولین تاكید كرد و افزود: طراحی اماكن عمومی، مبلمان و معابر شهری باید به گونه ای باشد كه معلولین بتوانند به آسانی تردد كنند و امیدواریم دستگاه های اجرایی در ساخت و سازها این موضوع را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/88050
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۱۹:۵۰ - ۱۴/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۲