دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

سیزدهمین خانه كوچك حمایتی استان تهران در ورامین افتتاح شد
 
تهران- ایرنا- سیزدهمین خانه كوچك حمایتی استان تهران ویژه نگهداری از كودكان بی سرپرست و بدسرپرست روز یكشنبه با حضور معاون توانبخشی استان تهران، سرپرست فرمانداری و دیگر مسوولان شهرستان ورامین افتتاح شد.
سیزدهمین خانه كوچك حمایتی استان تهران در ورامین افتتاح شد تهران- ایرنا- سیزدهمین خانه كوچك حمایتی استان تهران ویژه نگهداری از كودكان بی سرپرست و بدسرپرست روز یكشنبه با حضور معاون توانبخشی استان تهران، سرپرست فرمانداری و دیگر مسوولان شهرستان ورامین افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، مركز خانه های كوچك حامیان فرزندان مهر ورامین ویژه نگهداری از كودكان و نوجوانان تا 18 سال است.

سرپرست فرمانداری ورامین در این مراسم گفت: نگاه و توجه به معلولین نباید فقط به هفته و روز معلولان محدود شود و این بخش از جامعه به حمایت همه جانبه مردم و مسوولان برای ورود عادی به جامعه نیاز دارند.

مجید درویشی افزود: مهمترین نیاز معلولان، حضور در جامعه است كه این مهم در سایه پذیرش ظرفیت های آنان از سوی مردم و مسوولان و نیز فراهم كردن شرایط جامعه برای حضور آنان میسر می شود.

وی گفت: به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان ورامین تلاش دارم تا با استفاده از ظرفیت های قانونی، بهترین خدمات به مراكزی كه به معلولین و ایتام خدمت رسانی می كنند ارائه شود.

4 هزار و 550 معلول زیر نظر بهزیستی ورامین هستند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ورامین نیز گفت: در حال حاضر بیش از بر 4 هزار 550 معلول شناسایی شده و دارای پرونده، از خدمات بهزیستی شهرستان ورامین برخوردارند كه از این تعداد، بیش از 2 هزارو 200 نفر به دلیل شدت معلولیت و نداشتن درآمد ثابت از بهزیستی مستمری ماهیانه دریافت می نمایند.

اعظم هراتی افزود: آمار معلولین شهرستان ورامین مربوط به آخرین سرشماری است و تعداد معلولان بیشتر از افراد دارای پرونده است كه شناسایی آنان به همكاری تمامی دستگاه های اجرایی نیاز دارد.

سازمان بهزیستی استان تهران با توجه به رویكرد فعالیت خانواده محوری و كوچك سازی مراكز تجمعی شبانه روزی و همچنین توجه به رعایت حقوق معلولین، خانه های كوچك و حمایتی و گروهی را برای معلولان ذهنی، جسمی و بیماران روانی مزمن و سالمندان ایجاد كرده تا خدمات بهینه به شیوه منسجم در محیطی عاطفی، اجتماعی و آموزشی مناسب در خانه هایی مشابه منازل عادی ارائه شود.

ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 كیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

برچسب ها
- ورامین
- استان تهران
- روز جهانی معلولان
- سازمان بهزیستی كشور
- اداره كل بهزیستی استان تهران
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۶:۰۹ - ۱۴/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۴