دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

فنی و حرفه ای از ارائه آموزش رایگان به معلولان خودداری می كند
 
رشت- مدیركل بهزیستی گیلان با اشاره به خودداری فنی و حرفه ای از ارائه آموزش های رایگان به معلولان، گفت: علت این امر واگذاری كارگاه ها به بخش خصوصی است.
فنی و حرفه ای از ارائه آموزش رایگان به معلولان خودداری می كند رشت- مدیركل بهزیستی گیلان با اشاره به خودداری فنی و حرفه ای از ارائه آموزش های رایگان به معلولان، گفت: علت این امر واگذاری كارگاه ها به بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین نحوی نژاد شامگاه یكشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبكه باران با بیان اینكه بسیاری از مشكلات جامعه معلولان با اجرایی شدن قانون حمایت از این قشر رفع می شود، اظهار كرد: در ماده 27 این قانون آمده است كه سرپرست خانوار باید حداقل حقوق را بگیرد و یا حق پرستاری به خانواده های دارای معلولان شدید تعلق گیرد.

مدیركل بهزیستی گیلان با بیان اینكه نظام بیمه ای باید به نیاز معلولان پاسخ دهد، تصریح كرد: كمك به معلولان از طریق بودجه جاری میسر نیست و بسیاری از خدمات توانبخشی از شمول بیمه خارج و بودجه های فعلی جوابگو نیست و راهكار نیز اجرایی شدن قانون حمایت از معلولان است.

وی با اشاره به اینكه اگر در سال آینده حتی به صورت آزمایشی برخی خدمات توانبخشی در بیمه گنجانده شود، بسیاری از اعتبارت بهزیستی و كمیته امداد به سمت تولید سوق داده می شود، افزود: اكثر نمایندگان گیلان بر اجرایی شدن طرح حمایت از معلولان نظر مثبت دارند.

نحوی نژاد ادامه داد: یكی از مشكلات در خصوص اشتغال افراد معلول این است كه سازمان فنی و حرفه ای برخلاف قانون از ارائه آموزش رایگان به این قشر خودداری می كند و ادعا می كنند.

مدیر كل بهزیستی گیلان ادامه داد: علت آن واگذاری كارگاه ها به بخش خصوصی است در حالی كه آموزش ركن اصلی در مهارت آموزی و در نتیجه اشتغال افراد دارد.

وی با بیان اینكه متوسط مناسب سازی در معابر و اماكن عمومی گیلان 30 درصد است، بیان كرد: آمار آسانسورها و سرویس بهداشتی نیز 35 درصد است در حالی كه اگر شهرداری ها به وظایف خود در این خصوص عمل كنند 70 درصد از مشكلات عبور و مرور معلولان حل می شود.

مدیركل بهزیستی گیلان با اشاره به كاهش تولدهای همراه با معلولیت ژنتیكی، گفت: با توجه به سطح آگاهی مردم این آمار در 10 سال آینده به حداقل می رسد و می توان با رعایت مواردی مانند تغذیه سالم فرزندان سالم بیشتری را به جامعه تحویل داد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۰۸:۳۱ - ۱۵/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۱