دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

انجام 100 عمل جراحی شكاف كام و لب
 
ناصر نجمی فوق تخصص جراحی فك و صورت، پزشك متعهدی است كه از بلژیك برای درمان بیماران دارای ناهنجاری مادرزادی راهی زاهدان شده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، از زاهدان ، دكتر ناصر نجمی با حضور در تیم درمان بیماران مبتلا به ناهنجاری مادرزادی طی سال های گذشته نقش بسیار تاثیرگذاری را ایفا كرده است.

این فوق تخصص جراحی فك و صورت، هر چند ماه یك بار برای مشاركت در درمان های فوق تخصصی از بلژیك به ایران می آید و در شهر های تهران و زاهدان به ارائه خدمات درمانی مشغول می شود.

بنا به تایید پزشكان جراح زاهدانی، حضور وی به چرخش اطلاعات و تجارب مجموعه پزشكان جراح، بیهوشی و سایر اعضاء تیم درمان و بازتوانی ناهنجاری های شكاف و كام در دانشگاه علوم پزشكی زاهدان كمك شایان توجهی می كند.

او اینبار در این نوبت از حضور خود مستقیما از فرودگاه امام خمینی (ره) به زاهدان عزیمت كرد و طی مدت 2 روز حضور در زاهدان و بعد از انجام 16 عمل جراحی مستقیما به سمت بلژیك برگشت؛ كه لازم می دانیم تا به جهت این سخت كوشی و حضور مجاهدانه از این پزشك وظیفه شناس و سایر پزشكان همكار ایشان در داخل كشور تقدیر و قدردانی نمائیم.

تقدیر از فعالیت های جهادی پزشك ایرانی ساكن بلژیك رئیس دانشگاه علوم پزشكی زاهدان در مدت حضور دكتر نجمی در زاهدان با حضور در اتاق عمل بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان از خدمات جهاد گونه دكتر ناصر نجمی تقدیر كرد.

سید محمد هاشمی شهری در این دیدار، حضور داوطلبانه این پزشك فوق تخصص جراحی فك و صورت در استان سیستان و بلوچستان را مصداق پایبندی به اخلاق حرفه ای عنوان كرد.

وی گفت: حضور مكرر و داوطلبانه این پزشك خیر در استان سیستان و بلوچستان از 2 نظر اهمیت دارد اول اینكه این خدمات هم منجر به تسریع در درمان فوق تخصصی بیماران دارای ناهنجاری های شكاف كام و لب شده و از سوی دیگر به ترویج بیش از پیش فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی در جامعه دانشجویی و آینده سازان نظام سلامت كمك كرده است.

وی به حركت مستمر نظام بهداشت و درمان استان در مسیر بلوغ و تكامل اشاره كرد و گفت: جراحی فك و صورت و درمان ناهنجاری های شكاف كام و لب یك فرآیند پیچیده تیمی است و ما خوشحال هستیم كه مجموعه ای از كادر پزشكی، پرستاری و توانبخشی در كنار تجهیزات و امكانات تخصصی لازم در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان فرآهم شده تا فردی مانند دكتر نجمی كه از افتخارات علمی كشور ما است برای انجام اعمال فوق تخصصی در این بیمارستان حاضر شود.

خدمات مورد نیاز بیماران شكاف كام و لب در دانشگاه علوم پزشكی زاهدان ارائه می شود دكتر ناصر نجمی نیز در این جلسه از اقدام دانشگاه علوم پزشكی زاهدان و اختصاص فضای مورد نیاز در ساختمان شهید حاج قاسم سلیمانی بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) برای راه اندازی بخش فوق تخصصی جراحی فك و صورت تقدیر و قدردانی كرد.

این فوق تخصص جراحی فك و صورت می گوید: درمان كودكان دارای ناهنجاری مادرزادی و از جمله شكاف كام ولب فرایندی طولانی، پیچیده و تیمی است

وی گفت: بیماریابی اولیه، غربالگری و شناسائی افرادی كه نیازمند عمل جراحی هستند و از این عمل سود می برند، فرایند مراقبت و خدمات بعد از عمل جراحی، حمایت های توانبخشی و گفتار درمانی و خدمات روانشناختی از جمله خدمات مورد نیاز بیماران شكاف كام و لب است كه به خوبی و به طور مستمر در دانشگاه علوم پزشكی زاهدان اجرا می شود و حضور چند روزه من هم در این تیم به تسریع در این امور كمك می كند.
   تاریخ: ۰۸:۲۶ - ۱۶/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۲۴۴