دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

راه اندازی اولین هتل پدربزرگ ها و مادربزرگ ها در ایران | هزینه اقامت در این هتل چند؟
 
یك خیر مراغه ای اقدام به راه اندازی هتل آپارتمانی مجهز به كادر درمانی كرد تا جایی برای پیرمردها و پیرزن ها وجود داشته باشد؛ جایی كه ترس ها از كهنسالی در آن معنا نداشته باشد. مجموعه خیریه «خواجه نصیر» با فضایی دلنشین، آرام و دوستانه باعث شده تا ساكنان حال خوبی داشته باشند.
هتل به گزارش همشهری آنلاین، این هتل آپارتمان ویژه تبدیل به مكانی شده است كه سالمندان در كنار همسالان خود در فضایی با امكانات كامل زندگی كنند. البته این مكان مجوز دارد و زیرنظر بهزیستی اداره می شود.
مدیرعامل آسایشگاه سالمندان خواجه نصیر مراغه درباره این هتل آپارتمان به همشهری می گوید: اینجا به همت حاج حیدر بلوغی، خیر مراغه ای در سال98 و در فضایی 2300متری ساخته شده است؛ 11سوئیت دارد كه سالمندان به صورت تكی یا زوج می توانند در آن اقامت داشته باشند.
سیدعیسی سیدنقوی با بیان اینكه همه خدمات یك هتل مانند سرو غذا و نظافت محیط در این اقامتگاه ارائه می شود، می افزاید: اینجا استخر، بخش كار درمانی و فیزیوتراپی هم دارد. به علاوه 50نفر پرسنل، پزشك و كار درمانی متخصص هم به صورت 24ساعته در اینجا حاضر هستند تا درصورت بروز بیماری در ساكنان به سرعت به آنها رسیدگی كنند. هر سالمند با پرداخت ماهانه 3میلیون تومان می تواند از اقامت و غذا در این هتل استفاده كند و باقی امكانات هم مانند رفاهی و درمانی، هزینه جداگانه ای دارد.
وی گلخانه و سالن ورزشی 850متری را از دیگر امكانات این فضا عنوان می كند و می گوید: به دلیل شیوع كرونا از 2سال قبل اجازه اقامت در هتل از سوی مسئولان بهداشتی شهرستان داده نمی شد اما از چند روز قبل این امكان دوباره فراهم شده است و هم اكنون 5سالمند در این هتل زندگی می كنند.
مدیرعامل آسایشگاه سالمندان خواجه نصیر مراغه درباره دیگر بخش های این مركز خیریه هم می گوید: اینجا یك خانه سالمندان برای زندگی یكصد زن بی بضاعت و معلول و یك مركز نگهداری از كودكان بدسرپرست (30پسر 6 تا 12سال و 12 تا 18سال)، هم دارد. این مراكز هم با مشاركت مردم و یارانه بهزیستی اداره می شود و ساكنان آنها از سوی بهزیستی به ما معرفی می شوند.
منبع خبر:
همشهری
   تاریخ: ۲۳:۳۹ - ۱۵/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۲