دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

آموزش 37درصد دانش آموزان با نیاز ویژه آذربایجان غربی به صورت حضوری است
 
مهاباد- ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی گفت: هم اكنون آموزش 37 درصد دانش آموزان با نیاز ویژه این استان به صورت حضوری و با شركت در كلاس های درس ارائه می شود.
آموزش 37درصد دانش آموزان با نیاز ویژه آذربایجان غربی به صورت حضوری است مهاباد- ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی گفت: هم اكنون آموزش 37 درصد دانش آموزان با نیاز ویژه این استان به صورت حضوری و با شركت در كلاس های درس ارائه می شود.

عیسی محمدی روز دوشنبه در حاشیه قدردانی از دانش آموزان استثنایی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اكنون از مجموع 2 هزار و 700 دانش آموز با نیاز ویژه آذربایجان غربی 37 درصد به صورت حضوری، 36 درصد غیر حضوری و مابقیه هم به صورت تركیبی مشغول به آموزش و توانمدسازی هستند.

وی ادامه داد: در مجموع 84 مركز توانبخشی و آموزشی در سطح استان برای دانش آموزان معلول و كم توان ذهنی راه اندازی شده و 618 معلم و مربی آموزش روزانه را به آنان ارایه خواهند داد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی گفت: امسال بسته های حمایتی شامل شامل تمامی هزینه های پیراپزشكی، پزشكی و پاراكلینیك بدون محدودیت برای افرادی كه در سامانه دانش آموزان با نیاز ویژه ثبت نام كردند رایگان خواهد ارایه شده است.

محمدی اضافه كرد : همچنین هزینه های حمل و نقل و ایاب ذهاب آنان نیز علی رغم افزایش هزینه های جاری اداره به صورت كاملا رایگان است.

وی با اینكه در دوران كرونا بیش از 70 درصد دانش آموزان با نیاز ویژه به شبكه شاد وصل هستند، اظهار داشت: در راستای پوشش حداكثری،اطلس آموزشی از روش های آموزشی حضوری با رعایت پرو تكل ها در روستاهای صعب العبور و مدارس دور دست و ارائه بسته های آموزشی و تحویل آن به خانواده ها و همچنین نظارت آموزشی حضوری معلمان بهره بردیم.

در سال 1992 از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سوم دسامبر (12 آذرماه) روز جهانی معلولان اعلام شد.

مهاباد با 240 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و بیش از چهار هزار معلول تحت پوشش اداره بهزیستی این شهرستان هستند.

برچسب ها
- ویروس كرونا
- آذربایجان غربی
- روز جهانی معلولان
- معلولان
- دانش آموزان
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۶:۰۹ - ۱۵/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۷