دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

530 معلول در مراكز شبانه روزی گرگان نگهداری می شوند
 
گرگان- مدیر بهزیستی گرگان گفت: در حال حاضر 14 مركز شبانه روزی برای معلولان در گرگان وجود دارد كه حدود 530 نفر در آنجا پذیرش شده اند.
530 معلول در مراكز شبانه روزی گرگان نگهداری می شوند گرگان- مدیر بهزیستی گرگان گفت: در حال حاضر 14 مركز شبانه روزی برای معلولان در گرگان وجود دارد كه حدود 530 نفر در آنجا پذیرش شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شایسته بعدازظهر دوشنبه در نشستی با دادستان گرگان، اظهار كرد: یكی از چالش های اساسی ما در شهرستان رها كردن سالمندان، بیماران اعصاب و روان و كودكان در بیمارستان ها است.

مدیر بهزیستی گرگان افزود: اكثر این افراد دارای خانواده هستند، اما متاسفانه این موضوع تبدیل به یك آسیب شده و نیاز به برخورد قضایی دارد.

شایسته ادامه داد: بیشترین دلیل رهاسازی فقر و عدم آگاهی است و در این زمینه تلاش كرده ایم تا با ایجاد اشتغال و توانمندسازی آنها برنامه های خوبی را با همكاری فنی و حرفه ای انجام دهیم.

وی گفت: با توجه به حجم مشكلات و خدمات در حوزه بهزیستی انتظار داریم تا دستگاه قضایی همكاری و همراهی بیشتری را با ما داشته باشد، البته تاكنون دستگاه قضایی توانسته همكاری خوبی را با توجه به حجم زیاد مراجعه كننده با ما داشته باشد.

مدیر بهزیستی گرگان با اشاره به اینكه 10 درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش بهزیستی هستند، افزود: گرگان دارای 11 هزار و 400 معلول است كه 28 مركز روزانه و شبانه روزی برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینكه در حال حاضر 14 مركز شبانه روزی برای معلولان در گرگان وجود دارد كه نزدیك به 530 نفر در آنجا پذیرش شده اند، ادامه داد: دولت هم حدود یك میلیارد و 150 میلیون تومان ماهیانه به این مراكز اختصاص می دهد.

شایسته اضافه كرد: همچنین 13 مركز توانبخشی در شهرستان ایجاد شده است كه نزدیك به 600 نفر در این مراكز پذیرش شده و دولت ماهانه 800 میلیون تومان به آنها یارانه می دهد كه این كار با مشاركت خانواده ها انجام می شود.

وی با بیان اینكه 210 مركز دولتی و غیردولتی تحت نظر بهزیستی در این شهرستان قرار دارد، تصریح كرد: این مراكز شامل مراكز شبانه روزی و روزانه است كه البته بیشترین حساسیت ما بر مراكز شبانه روزی است.

مدیر بهزیستی گرگان افزود: همچنین در حوزه كودكان بی سرپرست، هشت مركز و معتادین 15 كمپ در گرگان ایجاد شده است.

وی با اشاره به موضوع كودكان كار گفت: در حال حاضر در این حوزه دو مركز روزانه در شهرستان است كه حدود 220 پرونده در آن وجود دارد، تلاش كرده ایم تا در این دو مركز كلاس های كمك تحصیلی و مهارت افزایی برای آنها برگزار كنیم.

شایسته افزود: همچنین از خانوادهای آنها بازدید كرده و حمایت های لازم انجام می شود، چرا كه اكثر خانواده ها دچار آسیب هستند.

وی در ارتباط با موضوع خیران هم ابراز كرد: ساماندهی در حوزه خیریه در گرگان وجود ندارد كه باید این كار هم با كمك دیگر سازمان ها انجام شود.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۵:۴۲ - ۱۵/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۸