دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

سرانه فضا برای دانش آموزان استثنایی، نصف استاندارد جهانی
 
با اطمینان گفت: استاندارد سرانه فضای آموزشی برای دانش آموزان استثنایی در جهان 25 متر مربع است، اما در استان این میزان 12 متر مربع است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با اطمینان رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: با بازگشایی مدارس، مدارس استثنایی نیز فعالیت خود را با رعایت دستورالعمل های ویژه از سر گرفته اند.

او گفت: طبق دستورالعمل ها، دانش آموزان مبتلا به بیماری های زمینه ای و معلولین جسمی - حركتی نمی توانند در مدارس حضور پیدا كنند.

با اطمینان گفت: كلاس ها با ظرفیت 6 نفر تشكیل می شوند و زمان كلاس ها 45 دقیقه ای است، اما شیفت بندی دانش آموزان و تعیین زمان حضور آنان در مدرسه بستگی به نظر شورای مدارس دارد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: در كلاس هایی كه دانش آموزان چند معلولیتی حضور دارند، كلاس ها با حضور 3 دانش آموز تشكیل می شوند.

از كمبود فضای آموزشی تا كمك به دانش آموزان در زمان كرونا

با اطمینان رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: فضای استاندارد برای دانش آموزان استثنایی در مدارس 25 متر مربع است.

او گفت: در خراسان جنوبی به دلیل كمبود فضا، این سرانه 12 متر مربع است و علاوه بر كلاس ها، فضا های توانبخشی نیز وجود دارند.

با اطمینان گفت: در فضا های توانبخشی، خدمات مربوط به دانش آموزان معلول بینایی، شنوایی و حركتی ارائه می شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: 2 سال پیش یك مجتمع برای آموزش استثنایی در نظر گرفته و كلنگ زنی شد، اما هنوز تكمیل نشده است.

او گفت: با یكی از خیّرین نیك اندیش جلساتی را در چند روز گذشته برگزار كردیم و قول هایی نیز از او برای ساخت و تكمیل آموزشگاه های استثنایی گرفته شد.

با اطمینان گفت: 2 مركز آموزش استثنایی در بیرجند داریم كه قدمت بالای 50 سال دارند و نیازمند مرمت هستند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: نیازمند فضا های آموزشی بیشتری هستیم و در حال حاضر نیز مركز آموزش دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در حال ساخت است.

او گفت: در هر حال حاضر 29 آموزشگاه استثنایی در خراسان جنوبی موجود است و حدود هزار و 500 دانش آموزان در این آموزشگاه ها مشغول به تحصیل اند.

با اطمینان گفت: برخی از دانش آموزان از لحاظ هوشی در مرتبه بالاتری هستند و در مدارس عادی تحصیل می كنند، اما هر هفته معلمین مكمل به مدت 4 ساعت آموزش های لازم را به دانش آموزان منتقل می كنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: در زمان شیوع كرونا طرح هدایت برقرار شد و طی آن اعتباراتی برای خرید تبلت اختصاص یافت كه با خرید 220 تبلت، نیاز 70 درصد دانش آموزان استثنایی استان برطرف شد.
   تاریخ: ۱۶:۵۷ - ۱۶/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۲