دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

دندانپزشكی دیجیتال چیست و چه خدماتی دارد؟
 
فك و سیستم دندانی افراد بسیار حساس است و استفاده از دقت برای درمان های مربوطه بسیار مهم است، این امر با فناوری های دیجیتال به دست می آید.
دندانپزشكی دیجیتال چیست و چه خدماتی دارد؟ فك و سیستم دندانی افراد بسیار حساس است و استفاده از دقت برای درمان های مربوطه بسیار مهم است، این امر با فناوری های دیجیتال به دست می آید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، دندانپزشكی دیجیتال، (Digital Dentistry) یكی از علوم جدیدی است كه در سال های اخیر مورد توجه جدی قرار گرفته است. در كشور ما نیز این تكنولوژی یك فرآیند نوپا است. البته ما سعی كرده ایم در ایران قدم به قدم با كشورهای پیشرفته پیش برویم و خوشبختانه در این زمینه عقب نیستیم. به كمك دندانپزشكی دیجیتال روند درمان، پروتز ایمپلنت سریع تر انجام شده و نتیجه درمان به نسبت قابل پیش بینی خواهد بود.

در ایمپلنت دندان می توان از دندانپزشكی دیجیتال بدون دستكاری زیاد در لثه و استخوان استفاده نمود. برای برداشتن لثه تخمین دقیقی از بافت نرم لثه و استخوان داشت و با اسكن بسیار دقیق، كمترین ناراحتی، درد و جراحی برای بیمار ایجاد می شود. به طور كلی با استفاده از دندانپزشكی دیجیتال، درد، تورم، ناراحتی و استرس ناشی از اعمال دندانپزشكی در دهان بیمار به میزان قابل توجهی كاهش می یابد.

چگونه با روش های دیجیتال، لبخند دیجیتالی طراحی كنیم؟

همانطور كه می دانید با پیشرفت علم روش های جدیدی ایجاد شده است كه برای اصلاح طرح لبخند نیز استفاده می شود تا افراد بتوانند به راحتی لبخندی زیبا داشته باشند. به این نكته توجه داشته باشد كه در تمامی مطب ها این روش قابل استفاده نیست و حتما باید به كلینیك دندانپزشكی دیجیتال مراجعه كنید.

سیستم نرم افزاری طراحی لبخند دیجیتالی، اغلب نرم افزار DSD می باشد كه با استفاده از آن می توانید نتایج را قبل از درمان مشاهده كرده و راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار دهد. سپس در صورت نیاز به تغییر و اصلاح آن را بیان كنید تا نتیجه نهایی درمان با دقت كامل و با آنالیز دقیق و كیفیت عالی مطابق با نظر و سلیقه شما انجام شود.

كاربرد دندانپزشكی دیجیتال

اگر بخواهیم كاربردهای تكنولوژی دیجیتال در درمان های دندانپزشكی را نام ببریم، می توان به سهم زیادی كه فناوری های دیجیتال به درمان های دندانی داشته اند اشاره كرد. با دندانپزشكی دیجیتال، درمان سریع تر، دقیق تر و آسان تر است. فك و سیستم دندانی افراد بسیار حساس است و استفاده از دقت برای درمان های مربوطه بسیار مهم است. این امر با فناوری های دیجیتال به دست می آید.

دندانپزشكی زیبایی

فناوری كد كم CAD/CAM

كد كم نتیجه استفاده از فناوری های دیجیتال در ساخت ترمیم های دندانی است. با تكنولوژی كد كم می توان ترمیم های سه بعدی دندان اعم از روكش دندان، لمینت دندان، روكش، بریج و ... را در سریع ترین زمان ممكن و به زیبایی هرچه تمام تر در اختیار بیمار قرار داد و دندانسازی دیجیتال را انجام داد. كد CAD مخفف Computer Aided Design و CAM مخفف Computer Aided Manufacturing به معنای طراحی و ساخت به كمك كامپیوتر است.

با استفاده از كد كم تحول بزرگ و مثبتی در حوزه دندانپزشكی دیجیتال فراهم شده است . كد كم برای درمان هایی مانند كاشت فوری ایمپلنت به روش دیجیتال بسیار مناسب است، زیرا می توان روكش های دندانی را در سریع ترین زمان ممكن تهیه كرد. این سیستم تصویربرداری داخل دهانی و بررسی وضعیت دندان ها اعم از ساییدگی، وضعیت مفصل گیجگاهی فكی و ... با فناوری كم كد قابل انجام است.

كاشت ایمپلنت دیجیتال دندان چیست؟

كاشت ایمپلنت دیجیتال دندان یكی از پیشرفته ترین روش های درمانی است. استفاده از دندانپزشكی دیجیتال برای كاشت ایمپلنت های موفق و دقیق می تواند بسیار مفید است. با بهره مندی از روش دیجیتال می توان زمان درمان را به حداقل رساند. برای درمان های دیجیتال باید با متخصص ایمپلنت كه با فناوری های دیجیتال آشنا بوده و قادر به استفاده از این روش ها باشد، مشورت كنید.

تصویر برداری و رادیوگرافی دیجیتال

با استفاده از دندانپزشكی و تصویربرداری دیجیتال می توان عیوب دندانی را به خوبی تشخیص داد و درمان مناسب را انتخاب كرد. تصاویر باید به طور دقیق عیوب دندانی را شناسایی كنند. استفاده از تصویربرداری داخل دهانی و خارج دهانی یكی از اولین گام ها برای درمان موفق دندانپزشك است.تجهیزات دندانپزشكی دیجیتال به روز تر در این زمینه می تواند بیشتر به دندانپزشك در تشخیص و درمان عیوب دندان كمك كند. استفاده از سی تی اسكن دندان یكی از رایج ترین كاربردهای فناوری دیجیتال دندانپزشكی است. این امر تشخیص عیوب دندانی را برای دندانپزشك آسان تر می كند.

مزایای دندانپزشكی دیجیتال

دندانپزشكی دیجیتال برای حل مشكلات و خطاهای دندانپزشكی ایجاد شده است و به همین دلیل نقاط قوت بسیار بیشتر از نقاط ضعف آن است. به طور كلی استفاده از فناوری های دیجیتال، روند درمان بیماران را بسیار دقیق تر می كند. و هزینه های درمان را كاهش می دهد.

از سوی دیگر، این فناوری ها میزان خطا را به حداقل می رسانند و امكان پیش بینی نتایج را فراهم می كنند. این عوامل باعث بهبود كیفیت روند درمان و افزایش رضایت بیماران می شود. علاوه بر این، استفاده از این فناوری ها می تواند باعث كاهش درد بیماران و تسریع بهبودی شود كه به نوبه خود باعث كاهش اضطراب و نگرانی بیماران در مورد درمان می شود. كاهش هزینه های درمان یكی از بارزترین ویژگی های استفاده از دندانپزشكی دیجیتال است كه بسیاری از بیماران آن را به طور كامل درك نمی كنند. به طور كلی هزینه خدمات دیجیتال تا حدودی بیشتر از خدمات سنتی است و بنابراین بیماران آن را در راس انتخاب خود قرار نمی دهند. اما استفاده از این درمان ها باعث افزایش دقت و كاهش خطای انسانی می شود كه می تواند ماندگاری بسیاری از درمان ها مانند ایمپلنت و بریج را افزایش دهد. این به نوبه خود از صرف مجدد و اتلاف وقت بیماران جلوگیری می كند و در نتیجه هزینه های آنها را كاهش می دهد.

رایج ترین نقاط قوت ایمپلنت دیجیتال

دقت بیشتر

افزایش سرعت و صرفه جویی در زمان

كاهش درد و اضطراب ناشی از اقدامات درمانی

كاهش دوره درمان

پیش بینی نتایج

نقاط ضعف و محدودیت های دندانپزشكی دیجیتال

دندانپزشكی دیجیتال برای حل مشكلات حوزه دندانپزشكی ایجاد شده است و به همین دلیل نمی توان مشكلات زیادی را برای آن مطرح كرد، اما قیمت دندانپزشكی دیجیتال جز محدودیت های این روش محسوب می شود.

به طور كلی خدمات در این زمینه هزینه های نسبتاً بالاتری دارد و به همین دلیل است كه بیماران تمایل كمتری به استفاده از آن دارند. البته این هزینه ها به دلیل دقت بالای نتایج به سرعت جبران می شود، اما همچنان بسیاری از افراد از انجام این كار خودداری می كنند.

كلینیك دندانپزشكی رایان

مجهزترین دندانپزشكی زیبایی دیجیتال در تهران

در كلینیك دندانپزشكی رایان با كمك آخرین تكنولوژی دندانپزشكی دیجیتال (CAD-CAM)، می توان كلیه خدمات دندانپزشكی را به صورت كاملا مدرن انجام داد. ابتدا به كمك اسكنر داخل دهانی از دهان و دندان با دقت بسیار بالا (به میكرون) تصاویر سه بعدی گرفته می شود و سپس امكان ساخت انواع روكش های سرامیكی، دندان مصنوعی و اوردنچر با تكنولوژی دیجیتال و ساخت سه بعدی فراهم می شود.

ارتباط با كلینیك دندانپزشكی رایان :

شعبه دندانپزشكی میرداماد : تهران، میرداماد روبروی بانك مركزی، خیابان سهیل تبریزیان، كوچه نازنین، پلاك 10 طبقه پنجم

شماره های تماس:

02122905687

02122905689

این مطلب، یك خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
منبع خبر:
خبرگزاری مهر
   تاریخ: ۱۵:۲۱ - ۱۶/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۴