دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

افزایش پوشش بیمه ای تجهیزات توانبخشی در دستور كار
 
وزیر تعاون، كار رو رفاه اجتماعی ضمن بیان اینكه كاهش هزینه های تولید داخلی و توسعه پوشش بیمه ای در حوزه تجهیزات توانبخشی را با جدیت پیگیری می كنیم گفت: در حوزه بیمه گری نیز تلاش می شود میزان پوشش بیمه لوازم مصرفی افزایش یابد.در سازمان های بهزیستی و تامین اجتماعی در این زمینه بررسی های ...
 افزایش پوشش بیمه ای تجهیزات توانبخشی در دستور كار به گزارش ایسنا، نمایشگاه بین المللی تجهیزات و خدمات توانبخشی معلولین پیش از ظهر امروز با حضور وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی در بوستان گفت وگو افتتاح شد.

حجت الله عبدالملكی در بازدید از این نمایشگاه دو راهبرد اصلی وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعی را كمك به تقویت تولیدات داخلی تجهیزات توانبخشی و افزایش پوشش بیمه ای لوازم توانبخشی به ویژه لوازم مصرفی خواند و گفت: كاهش هزینه های تولید داخلی و توسعه پوشش بیمه ای در حوزه تجهیزات توانبخشی را با جدیت پیگیری می كنیم.

وی با اشاره به این كه در حوزه بیمه گری نیز تلاش می شود میزان پوشش بیمه لوازم مصرفی افزایش یابد، تاكید كرد: در سازمان های بهزیستی و تامین اجتماعی در این زمینه بررسی های كارشناسی انجام گرفته است.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی، مساله جدی برای افراد دارای معلولیت را خرید تجهیزات دانست و بیان كرد: در بودجه 1401دولت، پیشنهاد می دهیم كه بخش قابل ملاحظه ای از هزینه تجهیزات تامین شود.

وی افزود: محدودیتهای مالی در دولت وجود دارد ولی در تلاش هستیم كه بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهیم تا هم به افراد دارای معلولیت و هم رونق تولید این صنعت كمك شود.

عبدالملكی، یكی از اثرات برگزاری نمایشگاه هایی مانند نمایشگاه بین المللی تجهیزات و خدمات توانبخشی معلولین را حمایت از تولیدكنندگان داخلی دانست و تاكید كرد: تولیدكنندگان داخلی می توانند محصولات خود را عرضه كنند؛ به هرحال بخش قابل ملاحظه ای از بازار تجهیزات توانبخشی در اختیار واردكنندگان و تولیدات خارجی است .

وی ادامه داد: اگر تولیدكنندگان داخلی بتوانند به خوبی محصول خود را عرضه و ارائه كنند، بخش قابل ملاحظه ای از بازار را در اختیار می گیرند.

وزیر تعاون،كار ور فاه اجتماعی تصریح كرد: در این نمایشگاه، محصولاتی با كیفیت بالا عرضه شده در حالی كه بسیاری از مردم از این موضوع اطلاعی ندارند.

وی از رسانه های گروهی خواست كه در این نمایشگاه حضور یافته و محصولات داخلی را معرفی كنند كه هم به تولید داخل و هم به جامعه افراد دارای معلولیت كمك شود.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی اظهار كرد: اگر تولید، افزایش یابد به صورت خودكار، هزینه تمام شده كاهش پیدا می كند و محصولات ارزان تر در اختیار معلولان قرار می گیرد.

عبدالملكی با اشاره به این كه بیش از یك میلیون و 700 هزار نفر در كشور دارای معلولیت هستند، خاطرنشان كرد: تلاش داریم كه از طریق بودجه سنواتی و منابع دیگری كه می توانیم جذب كنیم سازمان بهزیستی را در حوزه بهداشت و درمان و كمك معیشتی تقویت كنیم.

بنا بر اعلام مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، در حاشیه این مراسم،وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با تولیدكنندگان داخلی تجهیزات توانبخشی گفتگو كرد.

انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۱۴:۴۳ - ۱۶/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۲