دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

ارائه 100 میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان بهزیستی شهربابك
 
كرمان - ایرنا - رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهربابك گفت: مددجویانی كه قصد راه اندازی كسب و كار و ایجاد اشتغالزایی داشته باشند تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات دریافت می كنند.
ارائه 100 میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان بهزیستی شهربابك كرمان - ایرنا - رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهربابك گفت: مددجویانی كه قصد راه اندازی كسب و كار و ایجاد اشتغالزایی داشته باشند تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات دریافت می كنند.

یاسر حاجی زاده روز سه شنبه و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینكه بهزیستی در حوزه پرونده های معلولان و مددجویان در 2 بخش امور اجتماعی و توانبخشی فعالیت می كند، افزود: در بخش امور اجتماعی شامل زنان سرپرست خانوار و مردان از كار افتاده 370 خانوار تحت پوشش بهزیستی شهربابك قرار دارند.

وی ادامه داد: در حوزه توانبخشی نیز حدود هزار و 500 پرونده شامل 376 نفر معلول ذهنی، 503 نفر جسمی و حركتی، 119 نفر روان و رفتار، 167 نفر بینایی، 6 نفر صوت و گفتاری، 349 نفر شنوایی در بهزیستی شهربابك وجود دارد كه بر اساس شدت و نوع معلولیت خدمات دریافت می كنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهربابك با بیان اینكه حدود هشت ماه است، چهار مركز "مثبت زندگی" را در چهار منطقه این شهرستان راه اندازی كرده ایم، تصریح كرد: این مراكز به بخش غیردولتی واگذار شده و به جامعه هدف خود خدمات ارائه می دهند.

وی از مشغول به كار شدن 17 ناشنوای مطلق شهربابك در بخش صنعت یاد كرد و گفت: اشتغالزایی 22 نفر از معلولان دیگر این شهرستان نیز كه مدرك تحصیلی لیسانس به بالا دارند در دستور كار قرار دارد.

حاجی زاده اظهار داشت: كارفرمایان نیز به ازای به كارگیری هر فرد معلول 100 میلیون تومان تسهیلات دریافت می كنند و همچنین طبق قانون جدید حق بیمه كارفرما را نیز بهزیستی می پردازد و علاوه بر آن ما نیز برای كارفرما بسته تشویقی و تسهیلاتی در نظر می گیریم و برای عدم كارایی معلولان مبلغی را به حساب كارفرما واریز می شود.

وی با اشاره به اینكه شهربابك تنها شهرستان كرمان است كه معلول پشت نوبت برای دریافت وسیله كمك توانبخشی ندارد، افزود: تمام وسایل توانبخشی به معلولان واگذار شده كه 50 درصد اعتبار این طرح به همت مجتمع مس شهربابك و 50 درصد دیگر هزینه آن از طریق اداره كل بهزیستی تأمین شده كه مشكل بسیار بزرگی را از ما حل كرده است.

شهربابك در 240 كیلومتری غرب كرمان واقع است.

برچسب ها
- كرمان
- شهربابك
- معلولان
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۰:۴۰ - ۱۶/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۳