دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

درمان 100 بیمار شكاف كام و لب در زاهدان
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی زاهدان گفت:گروه جراحان ترمیم شكاف لب و كام كه با همكاری موسسه محكم و با حمایت دانشگاه علوم پزشكی زاهدان با ویزیت صد ها نفر خدمات جراحی را به حدود 100 نفر از بیماران شكاف كام و لب ارائه كرده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، از زاهدان ، خواجه معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی زاهدان گفت : گروه جراحان ترمیم شكاف لب و كام كه با همكاری موسسه محكم و با حمایت دانشگاه علوم پزشكی زاهدان حضور مستمر در زاهدان دارند طی 2 سال گذشته حدود 200 بیمار را تحت عمل جراحی قرار داده اند و دكتر نجمی نیز در دوره های متعدد حضور در زاهدان، علاوه بر ویزیت صد ها نفر از این بیماران خدمات جراحی را به حدود 100 نفر از بیماران شكاف كام و لب ارائه كرده است.

دكتر خواجه با تاكید بر ضرورت مراقبت های دوران بارداری و قبل از بارداری گفت: مجموعه ای از عوامل ژنتیكی و محیطی در بروز شكاف كام و لب نقش دارد و در صورتی كه والدین مراقبت های دوران قبل از بارداری و بارداری را به خوبی انجام دهند می توان از بروز آن دسته از ناهنجاری هائی كه ریشه محیطی دارند تا حدود زیادی جلوگیری كرد.

این فوق تخصص بیماری های كودكان عنصر زمان در رسیدگی به بیمار دچار شكاف كام و لب را نیز در پیش آگهی مناسب این ناهنجاری بسیار مهم عنوان كرد و گفت: خانواده این دسته از كودكان لازم است تا به محض تشخیص این ناهنجاری به متخصص كودكان یا متخصص جراحی مراجعه كنند تا مراحل مختلف درمان و توانبخشی برای این عزیزان طبق اصول علمی و با توجه به شرایط هر بیمار انجام شود.

خواجه گفت: بیماران دارای ناهنجاری شكاف كام و لب متاسفانه با مشكلات بسیار زیادی روبرو هستند، این مشكلات شامل حرف زدن و شنوایی می شود و طبیعی است كه مراحل درمان و بازتوانی این عزیزان بر حسب شدت و نوع ضایعه ممكن است تا سال ها و حتی تا سنین بزرگسالی ادامه پیدا كند به طوی كه انجام اعمال جراحی متعدد و سریالی در این بیماران امری شایع است.

انتهای پیام/گ

مدیر اجرایی موسسه محكم در زاهدان نیز در این زمینه گفت: این موسسه به عنوان یكی از موسسات مردم نهاد در حوزه سلامت فعالیت می كند و به درمان ناهنجاری مادرزادی كمك میكند.

محمد شریفی ادامه داد: از سال 95 همزمان با آغاز فعالیت این موسسه در زاهدان تاكنون بیش از 2000 هزار عمل جراحی توسط فوق تخصصان جراحی كودكان در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان انجام شده است

وی ادامه داد: هزینه های درمان بیماران تحت پوشش این موسسه برای بیماران نیازمند رایگان است و سایر بیماران نیز تنها فرانشیز بیمارستانی را پرداخت خواهند نمود.

در این مراسم كه در قسمت آموزشی و اداری اتاق عمل بیمارستان علی ابن ابی طالب (ع) برگزار شد، رئیس دانشگاه علوم پزشكی زاهدان با اهداء لوح از این پزشك جهادی و خیر تقدیر و قدردانی كرد و هدایای از صنایع دستی شمال و جنوب استان نیز به رسم یادبود به دكتر نجمی اهداء شد.
   تاریخ: ۰۹:۳۷ - ۱۶/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۲۱۷