دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

ارتباط توسعه یافتگی شهر یا كشور با رفع آسیب های اجتماعی
 
عضو شورای شهر شیراز گفت: تحقیقات نشان داده است كه یكی از عوامل رشد و توسعه یافتگی شهرها، شناسایی آسیب های اجتماعی و رفع آن ها برای تداوم رشد و ترقی شهر ها است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیده مریم حسینی، عضو شورای اسلامی شهر شیراز در نشست هم اندیشی با متولیان پیشگیری از آسیب های اجتماعی استان فارس گفت: برای داشتن یك شهر مناسب باید در وهله اول آسیب های اجتماعی موجود در شهر و همچنین عوامل بازدارنده این آسیب ها شناسایی شوند.

او افزود: برای رسیدن به رفع آسیب های اجتماعی باید چشم اندازی تعریف شود و بر اساس آن ضمن مشخص شدن فرآیندها، برنامه ریزی راهبردی صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز به ارتباط بین مؤلفه توسعه یافتگی در یك شهر یا كشور و آسیب های اجتماعی اشاره كرد و افزود: تحقیقات نشان داده است كه یكی از عوامل رشد و توسعه یافتگی شهرها، شناسایی آسیب های اجتماعی و رفع آن ها برای تداوم رشد و ترقی شهر ها است.

حسینی با بیان اینكه برای شناسایی مشكلات و آسیب های اجتماعی شهر شیراز تاكنون جلسات متعددی با سازمان ها و اشخاصی كه در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت داشته و دارند، برگزار كرده ایم، گفت: همه تلاشمان این است تا ضمن شناسایی عملكرد و فعالیت هایی كه تاكنون در این حوزه صورت گرفته، موارد را نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم و با نگاهی علمی به آسیب های شهری و مدیریت بهتر آن، قدم های مثبتی در جهت شناسایی و كاهش مشكلات اجتماعی برداشته شود.

او بر ضرورت استفاده از ظرفیت دیگر دستگاه ها خصوصاً دستگاه هایی كه متولی پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستند، تأكید كرد و افزود: این رویكرد باعث می شود تا با اهداف و عملكرد دیگر دستگاه ها یا سازمان ها در حوزه آسیب های اجتماعی بیشتر آشنا شویم و هم از موازی كاری جلوگیری شود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز، تلاش برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به منظور بهبود شرایط زندگی مردم و توسعه و پیشرفت شهر را مهم برشمرد و ابراز امیدواری كرد: با برگزاری جلسات مختلف با متولیان پیشگیری از آسیب های اجتماعی، بازدید های میدانی و استفاده از نظرات افراد صاحب نظر و همكاری دیگر دستگاه ها، قدم های مثبتی در كنترل و كاهش مشكلات فرهنگی اجتماعی و آسیب های اجتماعی برداشته شود.
   تاریخ: ۰۹:۳۳ - ۱۷/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۶