دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

بیش از 2 هزار معلول از خدمات توانبخشی بهزیستی سرپل ذهاب برخوردار هستند
 
قصرشیرین - ایرنا - رییس اداره بهزیستی شهرستان سرپل ذهاب گفت: 2 هزار و 267 نفر از معلولان این شهرستان از خدمات حوزه توانبخشی برخوردارند كه از این تعداد یك هزار و 485 نفر مستمری ماهیانه دریافت می كنند.
بیش از 2 هزار معلول از خدمات توانبخشی بهزیستی سرپل ذهاب برخوردار هستندعكس آرشیوی است قصرشیرین - ایرنا - رییس اداره بهزیستی شهرستان سرپل ذهاب گفت: 2 هزار و 267 نفر از معلولان این شهرستان از خدمات حوزه توانبخشی برخوردارند كه از این تعداد یك هزار و 485 نفر مستمری ماهیانه دریافت می كنند.

«بهمن بوچانی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین از مجموع معلولان تحت پوشش این نهاد 791 نفر پشت نوبت دریافت مستمری هستند.

وی اظهار داشت: از مجموع معلولان 38 نفر معلول شایع نخاعی هستند كه ماهیانه مستمری و حق پرستاری دریافت می كنند و 44 نفر از افراد معلول نیز حق پرستاری و مددكاری افراد دارای معلولیت در خانواده دریافت می كنند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان سرپل ذهاب در ادامه گفت: همچنین 41 نفر دانشجوی دارای معلولیت و تعداد 127 نفر دانش آموز دارای معلولیت از خدمات حمایتی این نهاد برخوردار هستند.

بوچانی با اشاره به ارایه خدمات الكترونیكی توسط مراكز مثبت زندگی در نزدیك ترین محل زندگی افراد دارای معلولیت ادامه داد: ارائه خدمات آموزشی برای افراد زیر 15 سال دارای معلولیت، كمك هزینه وسایل توانبخشی، كمك هزینه تحصیلی و دانشجویی، هزینه ایاب و ذهاب، كمك هزینه ازدواج، كمك هزینه ودیعه مسكن، مناسب سازی، دریافت وام خوداشتغالی برای معلولان جهت اشتغال پایدار و ویزیت در منزل برای معلولان اعصاب و روان توسط پزشك ارایه می شود.

او اضافه كرد: اجرای طرح های غربالگری از جمله شنوایی، بینایی، اوتیسم، مشاوره پیش و پس از ازدواج و ارایه خدمات ژنتیك از مهمترین برنامه های حوزه پیشگیری از معلولیت های سازمان بهزیستی است.

برچسب ها
- سرپل ذهاب
- سازمان بهزیستی
- معلولان
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۰۹:۲۷ - ۱۷/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۹۲