دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

معاینه 9 هزار و803 نفر نیمه نخست امسال در پزشكی قانونی استان سمنان
 
مدیركل پزشكی قانونی استان سمنان گفت: 9 هزار و 803 فوتی و آسیب دیده در نیمه نخست امسال در پزشكی قانونی این استان مورد معاینه قرار گرفتند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مهدی نوروزی مدیركل پزشكی قانونی استان سمنان ابراز داشت: معاینه های بالینی شامل مواردی مانند تصادف ها، حوادث كار، غرق شدگی، فوت با گاز مونواكسید كربن، نزاع، شناسایی شكستگی، طول درمان، جراحت های بدنی، مشاهده توانایی بدنی افراد، گواهی رشد، بارداری، تجاوز به عنف و آسیب دیدگی می شود.

وی ادامه داد: نیمه نخست سال گذشته 9 هزار و 55 فوتی و آسیب دیده در مراكز پزشكی قانونی استان معاینه شدند كه میزان مراجعات در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 8.3 درصدی داشت.

وی بیان كرد: 2 هزار و 833 نفر از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال به دلیل آسیب های ناشی از نزاع به مراكز پزشكی قانونی استان سمنان مراجعه كردند كه شمار افراد مراجعه كننده به مراكز پزشكی قانونی استان به دلیل نزاع نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته كاهش چهار درصدی داشت.

نوروزی تصریح كرد: سازمان پزشكی قانونی بازوی كارشناسی دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده هایی با محتوای پزشكی و پیراپزشكی است و كارشناسان پزشكی قانونی با روحیه جدی و مصمم در تلاش هستند تا با كارشناسی صحیح حقی از كسی ضایع نشود.

وی یادآور شد: معاینه و بررسی هر جسد و كالبد بار روانی خود را بر روی نیرو های سازمان می گذارد، ولی چون نظرات كارشناسان پزشكی قانونی اهمیت خاصی در اجرای عدالت در دستگاه قضا دارد و موجب احیای حق و حقوق متوفی می شود بسیار ارزشمند است.

وی خاطرنشان كرد: یكی از وظایف سازمان پزشكی قانونی، اعمال نظر كارشناسی در زمینه حوادث كار است و طبق آمار نیمه نخست امسال 182 نفر و در مدت مشابه سال گذشته 185 نفر برای انجام معاینات بالینی به دلیل آسیب دیدگی حین كار به پزشكی قانونی استان سمنان مراجعه كرده بودند.

مدیركل پزشكی قانونی استان سمنان با بیان اینكه 12 نفر از ابتدای فروردین تا شهریور امسال در استان در حوادث كار جان باختند، تاكید كرد: كاهش حوادث كار نیازمند رعایت اصولی ایمنی و آموزش بیش از پیش به كارگران است و كارفرمایان باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.
   تاریخ: ۰۹:۳۳ - ۱۷/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۲۰۱