دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

ابتلا به ام اس، عامل اصلی شكوفایی استعدادهایم بود/شطرنج روح دوباره ای به زندگی من بخشید
 
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میثم مرادیان متولد سال 1360 در زنجان، اصالتی ارومیه ای دارد اما بیش از 7 سال است كه ساكن مشگین شهر اردبیل می باشد. وی شطرنج حرفه ای را از 21 سالگی آغاز كرده و در سال های اخیر 4 بار قهرمان لیگ و 5 بار عنوان نائب قهرمانی را از آن خود كرده است.

این ورزشكار در مورد شرایط خود و ابتلایش به بیماری ام اس می گوید: قبل از ابتلا به بیماری ام.اس، در صحت كامل به سر می بردم و در رشته های ورزشی كشتی، فوتبال و دوچرخه سواری فعالیت می كردم اما پس از ابتلا به این بیماری، مدتی طولانی دور از هرگونه میادین بوده و از لحاظ روحی و روانی شرایط مساعدی نداشتم.

وی در ادامه افزود: بیماری ام.اس باعث بروز كم بینایی در من و ایجاد اختلال در كاركرد اعضای جسمانی ام شد و توانایی های جسمی و فیزیكی من را محدود كرد ؛ با این وجود پس از گذشت مدت زمانی، به این باور رسیدم كه باید بلند شد و برای موفق شدن تلاش كرد .

مرادیان بیان كرد: به توصیه یكی از دوستانم ورزش شطرنج را به عنوان رشته ورزشی انتخاب كردم و پس از تلاش های فراوان و شكست های متعدد، بالاخره توانستم به پیروزی های مكرر در این رشته دست یابم.



این ورزشكار تصریح كرد: در اوایل شروع كار، در مسابقاتی كه در استان قزوین برگزار می شد از بین 30 نفر شركت كننده نفر آخر شده بودم، اما تلاش های من بی نتیجه نماند و من از 11 دوره مسابقات اخیر، صاحب 4 قهرمانی، 5 نایب قهرمانی و یك مقام چهارمی شده ام.

قهرمان 4 دوره از مسابقات لیگ شطرنج ایران تشریح كرد: در مقطع فعلی و با همت و اراده خودم و هدف والایی كه دارم، از بین یك صد شركت كننده از سراسر كشور، جزء 22 نفر برتر برای حضور در اردوی تیم ملی و شركت در مسابقات پارالمپیك چین انتخاب شدم.

مرادیان ادامه داد: این مسابقات در سال آینده برگزار خواهد شد و به همین منظور 18 تا 30 ام هر ماه همه دعوت شدگان برای حضور در جمع 3 نفر منتخب رقابت می كنند و در این زمان و طی 6 ماه اخیر روزانه 10 تا 14 ساعت تمرین مستمر داشته ام و هدف من قهرمانی در مسابقات كشوری بینایان است.

وی گفت: علاوه بر آن در طی سال های اخیر اصحاب رسانه و مخصوصا خبرنگارها،حمایت های بسیاری از من كرده و روحیه مضاعفی به من داده اند كه موجب شده همواره بیش از پیش برای رسیدن به هدف خود تلاش كنم.

انتهای پیام/3463/ی
منبع خبر:
خبرگزاری فارس
   تاریخ: ۰۹:۳۱ - ۱۷/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۴۵