دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

پرستاران بیشتر در حیطه درمان فعالیت می كنند
 
تهران -ایرنا- نماینده جامعه پرستاری گفت: در حال حاضر پرستاران بیشتر در حیطه درمان فعالیت می كنند و دو سطح دیگر شامل توانبخشی و پیشگیری مغفول مانده است.
پرستاران بیشتر در حیطه درمان فعالیت می كنند تهران -ایرنا- نماینده جامعه پرستاری گفت: در حال حاضر پرستاران بیشتر در حیطه درمان فعالیت می كنند و دو سطح دیگر شامل توانبخشی و پیشگیری مغفول مانده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالله ثقفی كه امروز (جمعه نوزدهم آذرماه) به نمایندگی از جامعه پرستاری و به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار به عنوان سخنران پیش از خطبه در نماز جمعه تهران سخنرانی می كرد، افزود: پرستاری از ابتدای جامعه بشری تا پایان آن دارای اهمیت ویژه ای است و تعاریف متعددی هم از بزرگان در خصوص پرستاری و اهمیت آن ذكر شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی شده كه در سال 1420 حدود 30 درصد جامعه سالمند خواهند بود و بنابراین نیاز است كه رویكرد در پرستاری به سمت مراقبت در منزل پیش برود، آنچه در این زمینه مهم است، این است كه سازمان های بیمه ای در این خصوص از پرستاران حمایت كنند و آنها برای مراقبت از سالمندان بتوانند از خدمات بیمه ای برخوردار شوند.

ثقفی در خصوص چالش ها پیش روی پرستاری نیز گفت: شیوع كرونا فشارهای مضاعفی را به پرستاران وارد كرد و 150 نفر از پرستاران شهید شدند و حدود 9هزار نفر از آنها نیز درگیر عارضه های این بیماری هستند؛ در حالی كه مصادیق تایید شهادت این عزیزان توسط مسوولان ذیربط روشن شده است اما در این مورد هنوز مشكل داریم.

وی خاطرنشان كرد: كمبود نیروی انسانی در بخش پرستاری هنوز وجود دارد و استخدام ناچیز پرستاران هم نتواسته كاری را انجام دهد و شمار پرستاران كه حدود 2.5 نفر بود به 8دهم كاهش یافته است. از هر جهت چه نسبت پرستار به تخت بیمارستانی، چه نسبت به تعداد پزشك و چه نسبت به جمعیت حساب كنیم كمبود، نیروی پرستاری داریم.

ثقفی ادامه مشكلات و چالش های پیش روی پرستاران به موضوع مهاجرت آنها نیز اشاره كرد، و گفت: تنها در سال 1399 یك هزار و 500 پرستار به دیگر كشور ها مهاجرت كردند، همچنین هنوز با تبعیض در نظام پرداختی به پرستاران با چالش مواجه هستیم.

نماینده جامعه پرستاری تاكید كرد: با وجودی كه تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال 1386 تصویب شده اما همچنان اجرای آن در هاله ای از ابهام قرار دارد. قانون بهره وری در مورد پرستارها به طور ناقص اجرا شده و عدم اجرای كامل قانون بازنشستگان پرستاری و مشاغل سخت و زیان آور همچنان بلاتكیف است.

وی تاكید كرد: اما با وجود همه مشكلات و چالش های پیش رو در حرفه پرستاری و وجود تحریم های ظالمانه و شرایط سخت و دشوار به عنوان نماینده پرستاران اعلام می كنم كه همچنان به وظایف خود عمل خواهیم كرد و هرگز از این وظایف كوتاهی نخواهیم كرد.

برچسب ها
- روز پرستار
- وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۴۳ - ۱۹/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۵۷