دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

وزیر بهداشت: برای ارتقای جامعه پرستاری تلاش خواهیم كرد
 
مشهد- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: تمام توان و تلاش خود را برای ارتقای جامعه پرستاری انجام خواهیم داد و این موضوع را در عمل خواهید دید.
وزیر بهداشت: برای ارتقای جامعه پرستاری تلاش خواهیم كرد مشهد- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: تمام توان و تلاش خود را برای ارتقای جامعه پرستاری انجام خواهیم داد و این موضوع را در عمل خواهید دید.

دكتر بهرام عین اللهی روز جمعه در آیین تجلیل از پرستاران منتخب كه همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) در مشهد برگزار شد، افزود: در همه گیری ویروس كرونا، جامعه پزشكی و پرستاران نمره بسیار خوبی دریافت كردند و صحنه های بی نظیری از فداكاری و ایثارگری را در خدمات رسانی به بیماران خلق كردند.

وی خاطرنشان كرد: در دوران همه گیری كرونا 205 نفر از مدافعان سلامت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند كه نیمی از شهدای مدافع سلامت از جامعه پرستاری بودند.

وزیر بهدشت بیان كرد: خدمات جامعه پزشكی و به ویژه پرستاران كشور در دوران كرونا، در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد شد.

وی تصریح كرد: در دوران شیوع كرونا، در بسیاری از كشورها كه در حوزه پزشكی و پرستاری الگوی دیگر كشورها هستند، بیماران بر روی زمین ماندند و خدمات مناسبی دریافت نكردند و این در حالی است كه در این مدت با همت جامعه پزشكی و به ویژه پرستاران كشورمان هیچ بیماری روی زمین نماند.

وزیر بهداشت با بیان اینكه باید برای پس از پاندمی كرونا نیز آمادگی های لازم را فراهم نمود تا با استفاده از تجربیات این دوران بتوانیم، تمامی حوزه های مرتبط را ارتقا دهیم، افزود: در حوزه ثبت اطلاعات و مستندسازی، جامعه پرستاری با مشكلات متعددی روبه رو است كه این امر را می توان با همكاری فناوری اطلاعات رفع كرد و دانشگاه علوم پزشكی مشهد با توجه به زیرساخت های مناسبی كه در این حوزه دارد، می تواند پیشگام باشد.

دكتر عین اللهی با تاكید بر توسعه مراكز تحقیقاتی و پژوهشی حوزه پرستاری اظهار داشت: زیربنای هر كار و اقدامی پژوهش است و انتظار می رود كه مراكز تحقیقاتی در حوزه پرستاری گسترش یابد تا بتوان در ارائه نظرات و رفع مشكلات حوزه سلامت بیش از پیش موفق عمل كرد.

وزیر بهداشت اطلاق روز پرستار به سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب(س) را افتخار جامعه پرستاری و نشان دهنده ارزش بالای كار پرستاران دانست و خاطرنشان كرد: در نظام سلامت، گروه های مختلفی در حوزه های مختلف تشخیصی، درمانی، توانبخشی در حال خدمات رسانی هستند اما پرستاران ارزش ویژه ای در نظام سلامت دارند.

دكتر عین اللهی افزود: در نظام سلامت و بیمارستان ها، پزشكان، تنها در زمان ویزیت بر بالین بیمار حاضر می شوند و این در حالی است كه حضور پرستاران در كنار بیمار مستمر و 24 ساعته است.

وی خاطرنشان كرد: بحث روانی ارتباط با بیمار از خود درمان بیماری مهم است و اعتمادی كه بیمار به سیستم درمانی پیدا می كند می تواند در روند درمانی بسیار موثر باشد.

وزیر بهداشت ادامه داد: همجواری دانشگاه علوم پزشكی مشهد با بارگاه منور حضرت علی بن موسی الرضا(ع) فرصتی ارزشمند را برای توسعه سلامت معنوی و خدمات رسانی به بیماران داخلی و بین المللی فراهم نموده است.

عین اللهی اافزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه علوم پزشكی بیشترین موفقیت را در میان سایر رشته ها كسب كرده است و به درجات بالای علمی دست یافته و حضور بیماران بین المللی از كشورهای دیگر نشان دهنده موفقیت كشورمان در حوزه پزشكی است.

به گفته وی، این در حالی است كه پیش از انقلاب اسلامی، برای پیش افتاده ترین درمان ها و عمل های جراحی نیازمند سایر كشورها بودیم و پزشكان خارجی با كمترین كیفیت در مناطق مختلف كشورمان خدمات می دادند.

برچسب ها
- مشهد
- روز پرستار
- بهرام عین اللهی
- دانشگاه علوم پزشكی مشهد
- وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكی
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۴۳ - ۱۹/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۸۳