دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

لزوم برپایی شهرك های سلامت برای معتادان متجاهر در بیرون كلانشهرها
 
عضو مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینكه نیروی انتظامی آمادگی شناسایی و انتقال معتادان متجاهر را به بیرون از شهر دارد، گفت: گرمخانه های تهران موجب حضور معتادان متجاهر در برخی محله های تهران شده كه اهالی آن مناطق نسبت به این موضوع اعتراض دارند.
غلامحسین رضوانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به بازدید خود و یكی دیگر از اعضای مجمع نمایندگان استان تهران از گرمخانه های شهر تهران، عنوان كرد: یكی از آسیب هایی كه در این بازدیدها مشخص بود، نارضایتی اهالی مناطق مختلف از وجود گرمخانه ها به حضور معتادان متجاهر در آن مناطق است.

عضو كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینكه نیروی انتظامی توانایی شناسایی و انتقال معتادان متجاهر را به بیرون از كلانشهرها دارد، افزود: طرحی با عنوان شهرك های سلامت برای نگهداری و اسكان معتادان متجاهر وجود دارد كه با اختصاص اعتبار به این طرح می توان آن را در حاشیه كلانشهرها ایجاد و برای معتادان متجاهری كه جایی برای خوابیدن ندارند، در نظر گرفت.

وی با یادآوری اینكه زیبنده نیست خانواده ها در جوار چنین گرمخانه هایی تردد داشته باشند چراكه این مسئله می تواند موجب بروز آسیب هایی شود، گفت: طی جلساتی كه با مسئولان نیروی انتظامی تهران داشتیم، نیروی انتظامی نسبت به آمار و تعداد معتادان متجاهر در شهر تسلط دارد و این آمادگی وجود دارد كه طرح جمع آوری و انتقال این معتادان به بیرون شهر اجرایی شود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تأكید بر اینكه لازمه این موضوع همكاری همه دستگاه ها به ویژه شهرداری با نیروی انتظامی است، ادامه داد: البته اجرای این طرح نیازمند به بودجه مناسب دارد تا این معتادان متجاهر پس از بازیابی با به عهده گرفتن یك شغل بتوانند به جامعه بازگردند.

رضوانی تصریح كرد: مجمع نمایندگان استان تهران نیز با این طرح نیروی انتظامی برای بهبود چهره شهر موافقت دارند و قطعا ایجاد یك مركز بازپروری برای معتادان متجاهر می تواند به آن ها و كاهش آسیب های شهر تهران كمك كند./

پایان پیام
منبع خبر:
خانه ملت
   تاریخ: ۰۹:۲۳ - ۲۱/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۶