دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳

مشاغل خانگی البرز در مسیر بازار آنلاین
 
مدیر دفتر تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی البرز با اشاره به اهمیت آنلاین شدن فروش مشاغل خانگی، گفت: تاكنون چند جلسه مقدماتی برای اتصال به بازارهای آنلاین و آشنایی با فضای مجازی حوزه كسب و كارها برگزار شده است.
مشاغل خانگی البرز در مسیر بازار آنلاین ابوالحسن قاسمپور روز دوشنبه 27 بهمن در كارگاه آموزش و مشاوره استفاده از پنل های فروش در سایت دیجی كالا كه با حضور تعدادی از فعالان عرصه مشاغل خانگی، كارشناسان سایت دیجی كالا و مسئولان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان البرز در مركز نوآوری كارآفرینی اجتماعی البرز (كاج) برگزار شد، گفت: غایت نهایی و هدف اصلی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، اتصال فعالان این عرصه به بازار كار است. در همین راستا در فاز اول و دوم این طرح، كارگاه هایی كه ظرفیت فروش آنلاین داشتند، شناسایی و ارزیابی شدند و طی چند جلسه، مقدمات اتصال به بازارهای آنلاین و آشنایی با فضای مجازی حوزه كسب و كارها برگزار شد.

به گزارش ایسنا، قاسم پور ادامه داد: همچنین در كارگاهی كه امروز برای فعالان عرصه مشاغل خانگی برگزار می شود، مراحل ثبت اجناس در سایت دیجی كالا، بازاریابی آنلاین و نحوه ارتباط با مشتریان و مركز سایت دیجی كالا آموزش داده می شود.

كاج؛ مركز نوآوری كارآفرینی اجتماعی

مدیرعامل مركز نوآوری كاج هم در توضیح عملكرد این مركز تازه تاسیس عنوان كرد: كاج حاصل قرارداد مشتركی بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، كمیته امداد، جهاد دانشگاهی، شهرداری كرج و مركز نیكوكاری فرشتگان كسب و كار است و با هدف ایجاد بستر مناسب برای اتصال اقشار آسیب پذیر مثل زنان سرپرست خانوار و فعالان حوزه مشاغل خانگی به بازارهای نوین اینترنتی و فضای مجازی، آغاز به كار كرده است.


رحمانی افزود: در این مركز ما تلاش می كنیم كه با تسهیل امور مرتبط با فضای وب، زمینه فروش بیشتر برای تولیدی هایی كه توسط اقشار آسیب پذیر اداره می شوند، ایجاد شود. در همین راستا یك تفاهم نامه همكاری با سایت دیجی كالا امضا كردیم كه در پی آن سایت دیجی كالا از جهت انجام وظیفه اجتماعی، پذیرفته است كه با ما همكاری كند و فضایی برای فروش آنلاین در اختیار تولیدكنندگان ما قرار دهد. این سایت همچنین پذیرفته است كه برخی از هزینه های جاری در زمینه فروش آنلاین را دریافت نكند.

فروش آنلاین؛ بازاری به وسعت تمام كشور

یكی از شركت كنندگان در این كارگاه درباره نخستین تجربه های خود در زمینه فروش آنلاین می گوید: وسعت این بازار خیلی زیاد است و برای خود من خیلی جالب است كه از تمام كشور مشتری داشته باشم و بتوانم تولیداتم را به سراسر ایران بفرستم.

این بانوی البرزی كه در حوزه تولید صنایع دستی خاتم فعالیت می كند، ادامه می دهد: نخستین مشتری آنلاین من، 20 محصول سفارش داده بود كه در نوع خودش خیلی جالب بود. چون تا به حال هیچكس 20 قلم جنس تزئینی را همزمان از من نخریده بود. میزان فروشم نسبت به قبل، دو یا سه برابر شده و الان از سفارشاتی كه قبول كرده ام نیز عقبم و باید بیشتر كار كنم. اخیرا خواهرم برای كمك به من می آید و با هم كار می كنیم.


انتهای پیام
منبع خبر:
ایسنا
   تاریخ: ۲۲:۳۱ - ۲۷/۱۱/۱۳۹۹   بازدید: ۱۴۷