دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

850 ورزشكار معلول زنجانی در رشته های مختلف فعالیت می كنند
 
زنجان - ایرنا- مدیركل بهزیستی استان زنجان گفت: در زمان حاضر 60 معلول بینایی، 140 معلول شنوایی و 650 نفر از معلولین ورزشكار جسمی و ذهنی این استان در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می كنند.
850 ورزشكار معلول زنجانی در رشته های مختلف فعالیت می كنند زنجان - ایرنا- مدیركل بهزیستی استان زنجان گفت: در زمان حاضر 60 معلول بینایی، 140 معلول شنوایی و 650 نفر از معلولین ورزشكار جسمی و ذهنی این استان در رشته های مختلف ورزشی فعالیت می كنند.

محمد محمدی قیداری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا فزود: ورزش مایه افزایش اعتماد به نفس و ارتقاء توانمندی های فردی و اجتماعی بوده و برای بهبود و رشد و توسعه ورزش افراد دارای معلولیت تمامی امكانات و پتانسیل های بهزیستی در اختیار ورزشكاران معلول است.

وی اضافه كرد: خوشبختانه طی سال های گذشته نگرش به معلولین درجامعه تغییر كرده است و این قشر به عنوان شهروندان درجه یك در جامعه خوش درخشیدند.

به گفته این مسوول، شناسایی و افزایش توانمندی افراد معلول، رشد علمی و ورزشی معلولین، آگاهی بیشتر افراد جامعه و پذیرش بهتر آنها، افزایش تسهیلات و امكانات ورزشی برای معلولین از جمله عوامل این تغییر نگرش بوده است.

این مسوول با اشاره به ورزش و بازی های بومی محلی فراگیر دربرنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه ادامه داد: این برنامه با هدف ارتقای سطح سلامت و توانمندی های جسمانی، روانی و اجتماعی افراد دارای معلولیت ساكن روستا طراحی شده است.

وی اظهار داشت: این طرح در سال 98 برای اولین بار به صورت آزمایشی در سه استان به اجرا در آمدو تا پایان سال 99 در مجموع تعداد 220 نفر از افراد دارای معلولیت در این طرح مشاركت داشتند در سال جاری نیز 300 نفر دیگر در این طرح مشاركت خواهند داشت.

مدیركل بهزیستی استان زنجان، مناسب سازی، دسترس پذیری محیط زندگی و خودرو افراد دارای معلولیت را از نیازهای معلولین عنوان كرد و گفت: هدف از این برنامه افزایش سطح استقلال و كیفیت زندگی افراد معلول در انجام امور روزمره و تسهیل امر تردد و مشاركت اجتماعی است.

محمدی اظهار داشت: متناسب سازی محیط و امكانات زندگی افراد دارای معلولیت از جمله اقداماتی است كه ضمن افزایش امكان دسترس پذیری معلولان، موجبات استقلال هرچه بیشتر آنان را در انجام فعالیت های روزمره و مشاركت در فعالیتهای اجتماعی فراهم می آورد.

وی خاطرنشان كرد: این اقدام از طریق انجام تغییرات معماری و طراحی محیط زندگی افراد معلول و استفاده از فن آوری های كمكی جهت انطباق محیط و وسایل روزمره زندگی متناسب با سطح توانایی آنان انجام می گیرد بطوریكه افراد بتوانند با كاهش سطح وابستگی به زندگی مستقل دست یابند.

محمدی یادآوری كرد: از ابتدای امسال تاكنون تعداد 58 نفر از افراد دارای معلولیت استان از مناسب سازی مسكن و تجهیزات فعالیت های روزمره زندگی بهره مند شده اند.

برچسب ها
- ورزش معلولان
- زنجان
- معلولان
- سازمان بهزیستی كشور
منبع خبر:
ایرنا
   تاریخ: ۱۲:۰۰ - ۲۲/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۶۶