دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

70 هزار دانش آموز استثنایی در مدارس عادی تحصیل می كنند
 
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: هم اكنون حدود 70 هزار دانش آموز استثنایی در 21 هزار مدرسه عادی مشغول به تحصیل هستند كه 24 هزار معلم تدریس آن ها را بر عهده دارند.
70 هزار دانش آموز استثنایی در مدارس عادی تحصیل می كنندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سیدجواد حسینی در نشست شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی اظهار داشت: طرح تلفیقی فراگیر در آموزش و پرورش استثنایی گامی برای حركت به سمت فراگیرسازی است كه این برنامه از زمان اجرا تاكنون 80 برابر رشد داشته است.
وی افزود: 12 مركز جامع تشخیصی و خدمات توانبخشی و مشاوره در سال گذشته در كشور به بهره برداری رسید كه نخستین آن پارسال در خراسان شمالی افتتاح شد.
حسینی گفت: همچنین در این بازه زمانی نخستین مركز پیش دبستانی نوآموزان كم توان ذهنی و مدرنترین سالن ورزشی ویژه دانش آموزان استثنایی نیز در این استان به بهره برداری رسید.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: 100 درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان خراسان شمالی در برنامه سنجش شركت كرده اند و این استان رتبه اول در سنجش نوآموزان پیش دبستانی را نیز دارد.
وی گفت: اعتبارات خاص آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی از 2 میلیارد و 200 میلیون تومان سال گذشته است و به 6 میلیارد تومان در سال جاری افزایش خواهد یافت.
حسینی افزود: هوشمندسازی 20 كلاس درس آموزش و پرورش استثنایی، پرداخت 60 درصد هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی، پیگیری تخصیص اعتبارات 100 درصدی هفت مدرسه استثنایی در حال ساخت و پیگیری ساخت هشت سالن ورزشی 200 مترمربع درون مدرسه ای با كمك خیرین از جمله تعهدات سال جاری آموزش و پرورش استثنایی به استان خراسان شمالی است.
وی با بیان اینكه دانش آموزان استثنایی خراسان شمالی 732 قلم تجهیزات توان بخشی، ورزشی و آموزشی نیاز دارند گفت: تامین این تجهیزات نزدیك به 2 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد كه تمامی آن از سوی سازمان آموزش و پرورش استثنایی تامین خواهد شد.
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: همچنین در سال جاری 2 مركز مشاوره و راهنمایی خانواده دانش آموزان با نیاز های ویژه و 2 مركز مشكلات ویژه یادگیری در استان خراسان شمالی راه اندازی خواهدشد.
حسینی اظهار داشت: هم اكنون 700 نیروی توان بخش، خدمات توان بخشی درون مدرسه ای به دانش آموزان استثنایی ارائه می كنند و در سال جاری 10 میلیارد تومان اعتبار نیز برای خدمات توان بخشی برون مدرسه ای در نظر گرفته شده است.
وی افزود: همچنین در قالب طرح خدمات حمایتی و در 19 قلم، كمك هزینه خدمات درمانی با ارزش بیش از 20 میلیارد تومان به دانش آموزان استثنایی پرداخت می شود.

افزایش 2.5 متر مربعی فضای آموزشی مناطق محروم
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینكه سرانه فضای آموزشی 11 متر مربع است گفت: در 2 سال گذشته با كمك نیكوكاران و نوسازی مدارس 2.5 متر مربع به فضای آموزشی مناطق محروم و 1.5 متر مربع به كل كشور اضافه شده است.
حسینی اظهار داشت: از 12 آذر تاكنون در مجموع 54 پروژه در سطح كشور كلنگ زنی و یا افتتاح شده است كه از این تعداد 40 طرح افتتاح و 14 مورد نیز كلنگ زنی شده است.
وی افزود: نیكوكاران در این طرح بیش از 120 میلیارد تومان كمك كردند.

اهدای 361 هزار تبلت به دانش آموزان نیازمند
معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینكه نیكوكاران 361 هزار تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان محروم اهدا كردند گفت: نیكوكاران سال گذشته هزار و 700 تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان محروم استان خراسان شمالی نیز اهدا كردند و در سال جاری 11 میلیارد تومان اعتبار برای تامین این تجهیزات به استان خراسان شمالی اختصاص خواهد یافت.
   تاریخ: ۱۴:۰۸ - ۲۲/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۴۵