دریافت اطلاعات ...
 
روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

مسیر ازدواج جوانان باید هموار شود
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار كهگیلویه و بویراحمد گفت: مشكلات پیش روی جوانان استان برای ازدواج باید شناسایی و برداشته شوند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید جواد هاشمی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار كهگیلویه و بویراحمد گفت: كاهش 12.7 درصدی ازدواج و افزایش 12.1 درصدی طلاق در استان نگران كننده است.

او افزود: این آمارها برای استانی كه هنوز بافت عشیره ای دارد، شوكه كننده است .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ابراز داشت: برای ایجاد اشتغال و كاهش بیكاری در استان فكر اساسی شود.

هاشمی ادامه داد: این ناهنجاری ها كه بخشی به خاطر مسائل اقتصادی و بخش دیگری مسائل فرهنگی است زندگی سنتی ما را تحت شعاع قرار داده است.

او تاكید كرد: بخشی از كارهای فرهنگی در استان تعطیل شده است، از سخنرانان، وعاظ و صاحب نظران می خواهیم به طور جدی به این مقوله بپردازند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بیان كرد: جامعه دانشگاهی نیز در خصوص آمار طلاق در استان ورود كند و طرح و ایده ارائه دهد.

هاشمی گفت: متاسفانه تعداد مراكز مشاوره ازدواج و طلاق در استان كم است البته فرهنگ استفاده از مشاوره در استان نهادینه نشده كه اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

او بیان كرد: استان با مشكل دیگری به نام مهاجرت مواجه است كه اصلا مدیریت نشده، علی رغم همه خدمات ارائه شده نظام حتی در دورترین نقاط استان، شاهد مهاجرت خصوصا به مركز كهگیلویه و بویراحمد هستیم كه بخشی برای اشتغال بوده اما موجب رشد حاشیه نشینی و آسیب های همراه حاشیه نشینی شده است.

هاشمی تصریح كرد: خرده فرهنگ هایی اصول اساسی زندگی سنتی ما را تحت شعاع قرار داده است كه باید این خرده فرهنگ های غلط از بین برود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار كهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: در گذشته پدران و مادران كنار فرزندان زندگی می كردند اما متاسفانه امروزه خیلی از آن ها در خانه سالمندان زندگی می كنند.

هاشمی بیان كرد: دولت برای درمان ناباروری مبلغ قابل توجهی اختصاص داده است كه سهم استان كهگیلویه و بویراحمد برای درمان ناباروری زوجین جذب شود.

مدیركل ثبت احوال كهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در هشت ماهه امسال هفت هزار و 16 واقعه ولادت به ثبت رسیده كه نسبت به آمار هفت هزار و 759 مورد واقعه پارسال، ولادت ها كاهش 10 درصدی را نشان می دهد.

داوید صادقی تصریح كرد: در هشت ماهه سال 1400، 2 هزار و 718 واقعه فوت به ثبت رسیده، این آمار پارسال دو هزار 342 مورد بوده است كه 16.1 درصد افزایش وقایع فوت را داشتیم كه بیماری كرونا در افزایش مرگ و میرها نقش داشته است.

صادقی بیان كرد: همچنین امسال چهار هزار و 228 واقعه ازدواج به ثبت رسیده كه نسبت به آمار چهار هزار و 843 مورد ازدواج مدت مشابه پارسال 12.7 درصد كاهش داشته است.

او ابراز داشت: در هشت ماهه امسال 991 واقعه طلاق ثبت شد، آمار مدت مشابه پارسال 884 واقعه بوده كه شاهد افزایش 12.1 درصدی طلاق در استان هستیم كه نگران كننده است.
   تاریخ: ۰۹:۱۲ - ۲۳/۰۹/۱۴۰۰   بازدید: ۱۷۴